Wave vliegtuig of Waveguide haven in CST

A

abuantenna

Guest
Hoi,

Ik heb onlangs gelezen over golf vlak CST en haar voordeel te rijden lineaire of circulaire polarisatie signaal.Ik zou graag willen weten wanneer het gebruik van golf vliegtuig en wanneer gebruik Waveguide haven?Ik
ben volledig verwarrend over.Mijn doel om te weten wat ik moet gebruiken met Waveguide en Microstrip antennes te krijgen S11, verre veld en het gedrag van lineaire en circulaire polarisatie.
Thanks in advance.

hoi,
vlakke golf excitatie is nuttig voor het nabootsen van radar dwarsdoorsneden (RCS).Als uw bedoeling is om de simulatie van een verre veld stralingsdiagram in een Microstrip antenne dan kunt u gebruik maken van ofwel een discret haven of een haven wavegide maar weet dat met discrete poorten krijg je unaccurate oplossing voor S11.Met Waveguide poort (Ik gebruik het altijd indien mogelijk) heb je een goede oplossing voor beide farfield (met polarisatie) en S11.
Voor de polarisatie, kies ludwig3 coördinaten voor lineaire polarisatie (verticaal of horizontaal) en sferische voor Circularly gepolariseerde antennes.
succes

Hallo
Mr Dch316,

Thankks veel voor uw antwoord.Het lijkt u een goede ervaring met de CST.
Eigenlijk, ik gebruik Waveguide havens en lijkt geen enkel probleem tot nu toe.In feite, ik
wil graag om te controleren polarisatie effect van antennes door drijvende mijn antennes door cirkelvormige of elliptische polarisatie signaal en zie de reactie.
Ik heb geprobeerd de vlakke golf, maar de resultaten zijn veel slechter dan Waveguide-poort voor eenvoudige hoorn antenne.Ik denk dat moeten sommige speciale instelling voor de vlakke golf.is het niet?
Ik gebruik 1 V / m en de voortplanting in z-richting.
Laat me summerize het in mijn woorden:
1 - Het is altijd beter te gebruiken Waveguide havens.
2 - Discrete havens geven sommige fouten in de S11.Is het iets van uw ervaring of het is ergens geschreven?wat over te schakelen op HFSS?is het beter voor de hoge frequenties van 300 GHz model zoals patches of hoorns?
3 - Is het ok om te controleren antenne polarisatie handelen door het rijden met verschillende polarisatie haven, of gewoon om te controleren verre veld linker en rechter kant resultaten met eenvoudige poort?
4 - U zei: Voor de polarisatie, kies ludwig3 coördinaten voor lineaire polarisatie (verticaal of horizontaal) en sferische voor Circularly gepolariseerde antennes.
Bedoelt u tijdens haven definitie?Sorry ik
ben nieuw in CST wereld.
5 - Heb je enig idee van de betekenis van polarisatie links en rechts polarisatie in het verre veld resultaten in CST?Ze zijn bijna hetzelfde voor verschillende antenne structuren.Ik weet niet waarom?Hoop dat het idee is nu duidelijker.

Groeten

abuantenna,
herinneren dat, vanwege de recipocal theorema, een antenne perfoms precies op dezelfde manier als een zender of een ontvanger.Dat betekent dat je niet nodig voor het genereren van een vlakke golf excitatie te zien van de prestaties van uw ontvangstantenne, alleen nog maar een verre veld simulatie.
Bijvoorbeeld, als u een dipool langs de x-as zal meestal stralen in de X richting.Maar het zal ook stralen met een lager niveau in de Y-richting; het verschil tussen hen is bekend als crosspolar discriminatie (XPD).
Discrete havens mag alleen worden gebruikt wanneer Waveguide havens cant.Zijn in het helpen of in een tutorial.Hoe dan ook zijn ware omdat ive getest.
Ik werkte met havent FHSS maar mensen die ik ken, is aan het veranderen naar CST (?) Omdat haar sneller.
u kiest ludwig3 of sferische in waarnemingspunt eigenschappen / assen, na verre veld simulatie in de farfield percelen.
De definitie van polarisatie rechts en links polarisatie is de standaard definitie, zie bijvoorbeeld het boek van Constantijn A. Balanis (of een ander).
Tot slot, u huicheltaal kiezen de polarisatie van een antenne-poort.De antenne zelf krachten zijn eigen polarisatie.Bijvoorbeeld in het geval van de dipool, met ludwig3 coördineert ziet u een hoog niveau van straling in het horizontale polarisatie, maar een laag niveau in de verticale; dit betekent dat de antenne straalt in een lineaire horizontale polarisatie.Als u wilt dat verticale polarisatie dan draait u de dipool met 90 graden.
Ik hoop dat deze nuttig zal zijn voor u
sorry voor mijn engels hehe

Hallo
Mr Dch316,

Uw antwoord is absoluut goed, maar Excite me voor meer vragen.
Ik ben het volledig begrijpen van de lineaire en circulaire polarisatie.
Wat ik niet kan begrijpen dat de manier om aan te tonen dat in de CST en wat
is het patroon zal worden voor elk van polarisatie of wanneer we dubbele polarisatie.

Ik neem het voorbeeld door u genoemde over dipool.Als u het voorbeeld in CST, is het dipool in Z-richting.Dan, als je naar het verre veld en over te schakelen op Ludwig 3 (dat is iets wat ik
ben niet zeker dat begreep ik uit CST help).
Je ziet hetzelfde niveau van signaal in zowel horizontaal als verticaal.Natuurlijk, in tegengestelde richting.Dus, is dit betekent dat deze dipool horizontaal en verticaal gepolariseerde betekent circulaire gepolariseerde?!

Van de andere kant, laat ik het zo is georganiseerd door een andere vraag.
Wat moeten we zien in Ludwig 3 horizontale en verticale voor elk geval:
1-lineaire verticale polarisatie
2-Horizontale lineaire polarisatie
3-rechtse circulaire gepolariseerde
4-linkerhand circulaire gepolariseerde
5-Dual circulaire gepolariseerde antenne

Sorry voor al deze vragen.
Groeten

abuantenna schreef:

Hallo Mr Dch316,Uw antwoord is absoluut goed, maar Excite me voor meer vragen.

Ik ben het volledig begrijpen van de lineaire en circulaire polarisatie.

Wat ik niet kan begrijpen dat de manier om aan te tonen dat in de CST en wat is het patroon zal worden voor elk van polarisatie of wanneer we dubbele polarisatie.Ik neem het voorbeeld door u genoemde over dipool.
Als u het voorbeeld in CST, is het dipool in Z-richting.
Dan, als je naar het verre veld en over te schakelen op Ludwig 3 (dat is iets wat ik ben niet zeker dat begreep ik uit CST help).

Je ziet hetzelfde niveau van signaal in zowel horizontaal als verticaal.
Natuurlijk, in tegengestelde richting.
Dus, is dit betekent dat deze dipool horizontaal en verticaal gepolariseerde betekent circulaire gepolariseerde?!Van de andere kant, laat ik het zo is georganiseerd door een andere vraag.

Wat moeten we zien in Ludwig 3 horizontale en verticale voor elk geval:

1-lineaire verticale polarisatie

2-Horizontale lineaire polarisatie

3-rechtse circulaire gepolariseerde

4-linkerhand circulaire gepolariseerde

5-Dual circulaire gepolariseerde antenneSorry voor al deze vragen.

Groeten

Hallo Dch316,

Ik hoop dat mijn vragen niet je enige vorm van vermoeidheid.
Laat ik zeggen dat het in mijn woorden en correct me als het onjuist is:
1-Ludwig 3 zinvol wanneer de maximale straling gaan in z-richting.
Met 2-Ludwig 3 zijn we in staat om te zien alleen lineaire polarisatie, en om te controleren of het is verticaal of horizontaal.
3-Als # 1 is ok, dan hebben we twee componenten in Ludwig 3.Indien het maximum is de verticale component, dan is het verticaal gepolariseerde antenne en VISE-cersa.

Als de bovenstaande punten zijn ok, dan wil ik terug naar de eerste vraag:
Q-Hoe kan ik er zeker van verre veld resulteert in CST voor een soort antennes zoals (gegolfd of dual-mode) dat deze antennes zijn echt leveren dubbele polarisatie signaal (circulaire linkerschaal en RHS)

Is er een mogelijkheid om dat in CST of niet?

Groeten

abuantenna schreef:

Hallo Dch316,Ik hoop dat mijn vragen niet je enige vorm van vermoeidheid.

Laat ik zeggen dat het in mijn woorden en correct me als het onjuist is:

1-Ludwig 3 zinvol wanneer de maximale straling gaan in z-richting.

Met 2-Ludwig 3 zijn we in staat om te zien alleen lineaire polarisatie, en om te controleren of het is verticaal of horizontaal.

3-Als # 1 is ok, dan hebben we twee componenten in Ludwig 3.
Indien het maximum is de verticale component, dan is het verticaal gepolariseerde antenne en VISE-cersa.Als de bovenstaande punten zijn ok, dan wil ik terug naar de eerste vraag:

Q-Hoe kan ik er zeker van verre veld resulteert in CST voor een soort antennes zoals (gegolfd of dual-mode) dat deze antennes zijn echt leveren dubbele polarisatie signaal (circulaire linkerschaal en RHS)Is er een mogelijkheid om dat in CST of niet?Groeten

Hallo,

U kunt gewoon klikken op "me"-knop te danken ieder lichaam reageert op uw bericht.

Ik heb de simulatie voor twee dipoles.Men verwacht dat deze structuur geeft dubbele polarisatie.Dat wat ik heb als goed.Vergelijkbare niveaus in zowel verticale als horizontale in Ludwig coördineren.

Maar
Ik heb een andere simulaties voor konische, gegolfd en dual mode horens.
Al deze stralen in de z-richting en symmetrisch in xy-vlak.
Ik verwacht dat I'll get vergelijkbare componenten voor verticale en horizontale componenten.
maar
Ik heb hetzelfde resultaat in sferische coördineren voor de linker en rechter patroon.Voor Ludwig 3, het potentiële niveau alleen in verticale en zeer klein in horizontale vlak.

Het is precies hetzelfde resultaat van dipool in y-richting.

Dus, het is verrassend, is het niet??Aangezien deze horens moet geven dubbele verticale polarisatie niet alleen een lineaire.
Mijn vraag in dit geval: Heb ik iets verkeerd in de instellingen of nog steeds is er een misverstand?

Groeten

abuantenna schreef:

Hallo,U kunt gewoon klikken op "me"-knop te danken ieder lichaam reageert op uw bericht.Ik heb de simulatie voor twee dipoles.
Men verwacht dat deze structuur geeft dubbele polarisatie.
Dat wat ik heb als goed.
Vergelijkbare niveaus in zowel verticale als horizontale in Ludwig coördineren.Maar

Ik heb een andere simulaties voor konische, gegolfd en dual mode horens.

Al deze stralen in de z-richting en symmetrisch in xy-vlak.

Ik verwacht dat I'll get vergelijkbare componenten voor verticale en horizontale componenten.

maar

Ik heb hetzelfde resultaat in sferische coördineren voor de linker en rechter patroon.
Voor Ludwig 3, het potentiële niveau alleen in verticale en zeer klein in horizontale vlak.Het is precies hetzelfde resultaat van dipool in y-richting.Dus, het is verrassend, is het niet??
Aangezien deze horens moet geven dubbele verticale polarisatie niet alleen een lineaire.

Mijn vraag in dit geval: Heb ik iets verkeerd in de instellingen of nog steeds is er een misverstand?Groeten

Hallo,

Eigenlijk heb ik mezelf deze hoorns en bereken ik alle dimensies zeer voorzichtig zijn.Ik heb alle punten (in mijn ogen) van Cutoff frequenties en speciale afmetingen van gegolfd hoorn.

Ik
zal proberen om te studeren alle resultaten weer.

Groeten

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem.Ik ben het nabootsen van een FSS cel in CST Studio en ik wil voor de berekening van de reflectie coëfficiënt in een frequentiebereik met een vlakke golf (TEM-modus).Ik gebruik een Waveguide, maar ik ben er niet zeker weet welke modus ik spannend met een Waveguide.Elk van jullie kan je me vertellen hoe Excite een TEM-modus met een Waveguide poort.

Thanks in advance,

David

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back