Wat zijn deze IPC normen stuff, toch?

F

Fala

Guest
Hallo boord
Ik las een andere thread die voornamelijk beantwoord door kostbare lid van dit forum "House_Cat".Eigenlijk vele aspecten die in deze draad was nieuw voor me en vond ik mezelf in voor een onontgonnen wereld, maar meest interessante was IPC-normen.Ik bezocht de site www.ipc.org maar eerlijk gezegd heb ik niet begrijp niets nuttig.Wat is dit?het is een universele standaard als SI?Ik zag veel grote bedrijven werden de leden van deze jongens dus het maakte me ongemakkelijk nieuwsgierig om te weten te komen wie zijn ze, maar ze vroeg me om te besteden aan hun normen zien!wat a. ..!anyway, wat deze normen betekenen praktisch.bijvoorbeeld bevelen zij aan een specifieke afstand tussen hoogspanning tracks?is het echt nuttig voor mij om hun normen te gebruiken?zijn deze normen verplicht?moet ik hen volgen als ik wil EG-pass?Zijn er andere parallelle normen (hopelijk gratis).vooral is er een standaard voor het doorgeven van EG?
Hartelijk dank

De IPC-normen zijn een verzameling van normen uit de grote spelers in de industrie, samen zodat er ten minste een aantal normen beschikbaar.

Dit is vooral voor de Amerikaanse markt, hoewel sommige andere landen ook doen ze te gebruiken omdat ze niet kunnen hun eigen hebben.

AFAIK ze niet verplicht zijn, maar als u wilt verkopen op de Amerikaanse markt kan worden, of tenminste meer gunstig te voldoen aan de relevant zijn.

UKPCBL kan beter in staat te verklaren.

Ze zijn copyright documenten hoewel er enkele rondzweven op het web te downloaden.

Als voorbeeld std, de IPC782 SMT PCB voetafdruk standaard - gebruikte ik dat voor mijn SMT bibliotheken en het verbeterde Manufactoring omdat er minder fouten, solderen ballen enz. Nu dat deze is vervangen door de IPC7532 std dat moet nog beter.

www.pcblibraries beter over kunnen verklaren dat met de gratis footprint calculator ook.

Andere normen bepalen wat goed is en wat niet voor PCB-assemblage, laminaat fabricage enz.

ja ze ook omvatten track clearances.

Wat parralell normen zijn er Britse normen beschikbaar voor gratis bekijken als u lid bent van een British Library.
maar ik denk niet dat ze zo goed zijn als de IPC als die van de NEN-Ones alleen lijken te zijn over het symbool vormen.

Thanks a lot cyberrat, ik vooral geïnteresseerd over de Europese markten en in het bijzonder krijgen EG.
Ik herinner me dat ik gehoord (of gelezen?) Ergens dat er een aantal wettelijke verplichtingen die moeten worden gevolgd in PCB ontwerpen in heel Europa.Bent u zich bewust van deze regels?zijn ze in de vorm van downloadbare normen? bijvoorbeeld hoorde ik als een track die netspanning minder dan een specifieke goedkeuring zal het als onwettig worden beschouwd.Natuurlijk gebruik ik een aantal formules voor de berekening van deze klaringen maar ze zijn niet in een officieel document.Ik ben geïnteresseerd in elk document dat nodig is voor PCB-ontwerpers zich bewust zijn van als ze willen EG krijgen.
Thanks a lot.

PS: hoe zit het onverenigbaarheid van de oudere delen met de nieuwe normen?U zei dat IPC produceert nieuwere normen, maar oudere onderdelen zijn vervaardigd volgens oude normen is het dus juist als we zeggen nieuwere normen zijn goed zolang men consumeert delen die recentelijk zijn vervaardigd.

Er is een heel goed artikel in circuits Vergadering deze maand dat de besprekingen over de geschiedenis van de IPC en wat zij heeft gedaan voor de industrie.

http://circuitsassembly.com/cms/content/view/5609/95/

Er zijn ook UL-normen.
Het hangt allemaal af van wat een land vraagt om en wat de markt in dat land oproept.

IMO moet u uw markt beter te onderzoeken om uit te vinden welke normen ze moeten uw producten toe te passen.

Echter, als je het ontwerp van uw borden na de IPC, UL of NEN-normen dan moeten zij worden beter en beter verkoopbaar dan de producten die geen gebruik maken van normen.

Wat voor track afstanden, ja als je niet houden passend lichtnet klaringen dan kan er problemen met de Europese richtlijnen worden, zoals de laagspanningsrichtlijn.

Dan heb je de EMC-een.

Design wordt belemmerd door richtlijnen, willen het product veiliger te maken (nou ja ze doen echt).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back