Wat zijn deze IPC normen spul, hoe dan ook?

F

fala

Guest
Hallo bestuur, las ik een andere thread die vooral beantwoord door kostbare lid van dit forum "House_Cat". Eigenlijk veel aspecten die in die thread was nieuw voor mij en vond ik mezelf in de voorkant van een onontgonnen wereld, maar het meest interessant was IPC-normen. Ik bezocht de site www.ipc.org , maar eerlijk gezegd begreep ik niet iets nuttigs. Wat is dit? is het een universele standaard als SI? Ik zag veel grote bedrijven lid waren van deze jongens dus het maakte me ongemakkelijk nieuwsgierig om uit te vinden wie zijn ze, maar ze vroegen me om te betalen om hun normen te zien! wat a. ..! Hoe dan ook, wat deze normen betekenen praktisch. zoals ze aanraden een specifieke afstand tussen hoge spanning tracks? is het echt nuttig voor mij om gebruik maken van hun normen? zijn deze normen verplicht? moet ik hen volgen als ik dat wil EC passeren? Zijn er andere parallelle standaarden (hopelijk gratis). in het bijzonder is er een standaard voor het doorgeven van EG? Heel erg bedankt

De IPC normen zijn een verzameling van normen uit de grote spelers in de industrie, samen te stellen zodat er op zijn minst een aantal normen beschikbaar. Dit is vooral voor de Amerikaanse markt, hoewel sommige andere landen doen ze ook gebruiken, omdat ze misschien niet hun eigen. AFAIK ze niet verplicht zijn, maar als u wilt verkopen op de Amerikaanse markt ook mag zijn, of in ieder geval gunstiger om te voldoen aan de relevante degenen. UKPCBL misschien kunnen uitleggen hoe beter. Ze zijn copyright documenten, hoewel er enkele zweven rond op het web te downloaden. Als voorbeeld std, de IPC782 SMT PCB footprint standaard - gebruikte ik dat voor mijn SMT bibliotheken en het verbeterde Manufactoring want er waren minder storingen, soldeer ballen enz. Nu dat het is vervangen door het IPC7532 std dat moet nog beter. www.pcblibraries kan beter uitleggen over dat, met het gratis footprint calculator ook. Andere normen bepalen wat goed is en wat niet voor PCB-assemblage, laminaat fabricage etc. ja ze doen ook bijhouden vrije ruimte. Zoals voor parralell normen zijn er de Britse normen gratis ter beschikking bekijken als u lid bent van een British Library. maar ik denk niet dat ze zo goed zijn als de IPC als die van de BS die alleen lijken te zijn over het symbool vormen.

Heel erg bedankt cyberrat, ik vooral geïnteresseerd over de Europese markten en in het bijzonder het krijgen van EG-Verdrag. Ik herinner me dat ik hoorde ergens (of gelezen?) Dat er een aantal wettelijke verplichtingen die moeten worden gevolgd in PCB ontwerp in heel Europa. bent u zich bewust van die regels? zijn ze in de vorm van downloadbare normen? bijvoorbeeld hoorde ik als een track die netspanning hebben minder dan een specifieke ruimte zal het als onwettig worden beschouwd. Uiteraard gebruik ik een aantal formules om dergelijke afstanden te berekenen, maar ze zijn niet in een officieel document. Ik ben geïnteresseerd in een document dat nodig is voor de PCB-ontwerpers zich bewust zijn van als ze willen EC te krijgen. Heel erg bedankt. PS: hoe zit het met incompatibiliteit van de oudere delen met de nieuwe normen? je zei dat de IPC nieuwere standaarden produceert maar oudere onderdelen zijn vervaardigd volgens oudere standaarden zo is het precies als we zeggen dat nieuwere normen zijn goed, zolang een consumeert onderdelen die zijn meer recent vervaardigd.

Er zijn ook UL-normen. Het hangt allemaal af van wat een land vraagt en wat de markt in dat land oproept. IMO je nodig hebt om uw markt meer te onderzoeken om uit te vinden welke normen ze uw producten nodig hebben toe te passen. Echter, als u uw planken ontwerp naar aanleiding van de IPC, UL-of BS-normen dan moeten ze beter en meer verkoopbaar dan die producten zo ontworpen dat met behulp van normen. Als voor track afstanden, ja als je geen juiste netspanning speling te houden dan kunnen er problemen met de Europese richtlijnen, zoals de laagspanningsrichtlijn. Dan heb je de EMC-een. Ontwerp wordt belemmerd door richtlijnen, willen om het product veiliger te maken (goed dat ze niet echt).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back