Wat kan DSP omgaan met een ontvangen signaal? naast filtering?

M

machael

Guest
hi, allemaal: ik heb aa ontvangen BPSK digitaal signaal ontvangen in de vaste-draads communicatie (niet de draadloze communicatie). Ik heb mijn best doen om een ​​filter te ontwerpen om een ​​betere SNR, maar het lijkt nog steeds niet genoeg. dus ik vraag me af wat andere processing technologie kan worden gedaan om SNR van, met uitzondering van digitale filtering te verbeteren door IIR van spar? Naar mijn opnion, de belangrijkste inhoud van DSP-technologie is digitale filtering. Kan elke andere behandeling tech gedaan kan worden om SNR meer te verbeteren? Bedankt!

iets dat kan worden gedaan met analoge componenten kan perfect worden gedaan in een digitale maner en MEER! de enige beperking is de frequentie. Maar dsp zijn meer en meer krachtige elke dag! Daarnaast zijn er andere gebieden van DSP-verwerking, die IMPOSIBLE te bereiken met anaolg apparaten. Net Statistische DSP, wavelet DSP ... en nog veel meer U hoeft alleen maar een klein beetje meer te weten om het licht en het plezier ZIEN!

eltonjohn, Bedankt voor het antwoord. Ik heb echter anders over. Ik denk analoge frontend is even belangrijk als digitale gedeelte in het systeem, met name voor communicatie. Omdat meer geluid worden uitgesloten analoge frontend voor AD, gemakkelijker de digitale kan zijn. En digitale kan niet doen wat werk als effectly als analoge kan doen, zoals een versterker, wanneer het ontvangen signaal is heel erg zwak, een goede analoge versterker is essentieel onderdeel om te beslissen of het systeem succesvol is. Gewoon meerdere de aandoening digitale signaal na Chr met N krijgt niets nuttigs denk ik. Ik bedoel, in de communicatie toepassing. Echter, de procedure van analoge naar communicatiesignalen gewoon filteren, heb ik gelijk? wat andere taken kunnen worden gedaan? dank u

[Quote = Machael] hi, allemaal: ik heb aa ontvangen BPSK digitaal signaal ontvangen in de vaste-draads communicatie (niet de draadloze communicatie). Ik heb mijn best doen om een ​​filter te ontwerpen om een ​​betere SNR, maar het lijkt nog steeds niet genoeg. dus ik vraag me af wat andere processing technologie kan worden gedaan om SNR van, met uitzondering van digitale filtering te verbeteren door IIR van spar? Naar mijn opnion, de belangrijkste inhoud van DSP-technologie is digitale filtering. Kan elke andere behandeling tech gedaan kan worden om SNR meer te verbeteren? Bedankt! [/Quote] Als u al een zeer steile filter dat alleen laat het gewenste signaal pas, is er geen meer filtering te doen. Misschien is je SNR degradatie is afkomstig van niet-lineariteiten in het analoge gedeelte? Dan moet je nodig zou kunnen hebben om te kijken naar equalizing voor hen. Hoe is het signaal gedemoduleerd? In plaats van het verbeteren van de SNR wilt u misschien de SNR eisen fo uw demodulatie algoritme te verminderen. Je zou bijvoorbeeld het verbeteren van de prestaties van je frequentie en tijd synchronisatie. Slechts een paar van de suggestie ... Michael

Miho, Thx hartelijk voor uw antwoord. Ik denk dat je gelijk hebt. Na een steile filter, ik denk dat is de theoretische limiet van het signaal, en er is geen manier om ruis te scheiden van signaal niet meer. Ik moet de analoge frontend controleren en eventuele fouten herstel algoritme kan worden gedaan overwegen.

hi Machael een gunst. vertel me hoe ru doet signaal conditionering? geef informatie over b / w. bemonsteringsfrequentie enz. topics lezen op aangepaste filter. u'll een aantal goede ideeën

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back