Wat is recombinatie huidige???

K

kaps_nit

Guest
Im geconfronteerd met problemen bij het realiseren van de betekenis van recombinatie huidige .....

Als we beginnen met de conductiviy pand vinden we dat elektronen met een hogere energie gaat naar geleiding band (e-winsten energie uit thermische of optische excitatie).En alleen geleiding band elektron biedt geleidbaarheid in het algemeen.Valance band elektronen zijn niet verantwoordelijk voor de geleiding.

We weten ook dat wanneer recombinatie plaatsvindt, e-geleiding van de band komt neer op valance band en Combineert met gaten en daarmee afgeven energie als fotonen.

Ik bedoelde Millman Halkias er ook duidelijk wordt geschreven, dat in de e-recombinatie proces verhuist naar valance band en Combineert met een gat en daarmee een mobiele EHP verdwijnt.En de voorwaarde daarvoor is, deze twee elementen moeten dezelfde dynamiek met tegengesteld teken hebben.

Nu het geval van transistors te nemen, zeggen een NPN transistor, hier in de regio actieve e-stromen van emitter te baseren regio en enkele van hen krijgt gerecombineerde met gaten, en laat de basis regio als recombinatie stroom.

Nu hoe deze schijnbare tegenstrijdigheid, rechtvaardigen zoals in dit geval e-in de valance band bij te dragen in de geleiding ??????

Als ik het heb begrepen ur verklaring goed .... dan er niet mag worden geen tegenstrijdigheid .... mijn mening volgt .....
from emitter heavy density electron flows....drains towards collector....while going some of them get recombined with lightly dopped base regin p (holes)....this gives rise to some current....very less in magnitude....u are right....this is the base current....and the other part....the succesful electrons reaching at collector gives rise to collector current and much more in magnitude.....from this thing only beta (current gain) parameter comes......

voor npn BJT:
van zender zware dichtheid elektron stroomt het riool richting .... verzamelaar .... gaan, terwijl sommigen van hen krijgen gerecombineerde met licht dopped basis Regin p (gaten ).... dit geeft aanleiding tot een aantal huidige ... . zeer minder in omvang .... u hebt gelijk .... dit is de basis huidige .... en het andere deel .... de succesvolle elektronen bereiken op verzamelaar verzamelaar geeft aanleiding tot de huidige en nog veel meer in omvang. .... van dit ding alleen beta (huidige winst) parameter komt ......

pls rekening mee dat er een aantal andere mechanismen die als basis stromingen dragen ...sankudey
Last edited by sankudey op 27 juli 2006 16:32, edited in totaal 1 keer

Wat u zegt is bekend dat ons allemaal.U gesproken over de scheidslijn proces van zender stroom in de huidige basis en verzamelaar stroom.
Maar mijn vraag is alleen met de basis stroom: dit is de huidige geproduceerd als gevolg van recombinatie van e-base en gaten in de regio:Quote:

Ik bedoelde Millman Halkias er ook duidelijk wordt geschreven, dat in de e-recombinatie proces verhuist naar valance band en Combineert met een gat en daarmee een mobiele EHP verdwijnt.
En de voorwaarde daarvoor is, deze twee elementen moeten dezelfde dynamiek met tegengesteld teken hebben.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back