Wat is precies proces?

B

bradyue

Guest
Wat is proces?hoe werkt het in werking timing analyseren?zou iemand een voorbeeld geven?bedankt

Om het eenvoudige termen ...

proces is als een recept koken ...voor een bepaald gerecht heb je een aantal basis-ingrediënten ...u variëren de hoeveelheid en de temprature waarop u koken de smaak verandert dienovereenkomstig.

Ook in chip fabricage ...je hebt een recept (methode) aan een weerstand ... (bijvoorbeeld maken)

u het bedrag van doping ...daadwerkelijke mobiliteit veranderingen ...u de temprature ....mobiliteit varieert en daarmee de waarde van de weerstand ...

Deze waarde van de weerstand effecten rechtstreeks de timing bogen ...

Ik hoop dat mijn punt gemaakt ...!!

Ik denk dat ik helemaal begrijp je!
bedankt voor je heldere uitleg!

Proces betekent

Niet mijn eigen woorden Ik heb het ergens dont mind

Deze variatie is goed voor afwijkingen in de halfgeleider fabricage proces.Meestal proces variatie wordt behandeld als een percentage variatie in de rendementsberekening.Variaties in het proces parameters kunnen worden onzuiverheid concentratie dichtheden, oxide diktes en verspreiding diepten.Deze worden veroorzaakt bye niet uniforme omstandigheden tijdens depositie en / of tijdens diffusies van de verontreinigingen.Dit introduceert variaties in het blad weerstand en transistor parameters zoals drempel spanning.Variaties in de afmetingen van de toestellen, voornamelijk als gevolg van de beperkte resolutie van de fotolithografisch proces.Dit veroorzaakt (W / L) variaties in de MOS transistors.

Proces variaties zijn te wijten aan variaties in de fabricage omstandigheden zoals temperatuur, druk en doteringsmateriaal concentraties.De IC's zijn geproduceerd in partijen van 50 tot 200 wafels met ongeveer 100 dobbelstenen per wafel.De elektrische eigenschappen in de verschillende partijen kan zeer verschillend zijn.Er zijn ook geringer verschillen in elke partij, zelfs in een enkele chip gefabriceerd.Er zijn variaties in het proces parameter gedurende een hele chip.Als gevolg hiervan de transistors hebben verschillende lengtes transistor in de chip.Dit maakt de voortplantingsvertragingstijd anders te zijn overal in een chip, omdat een kleinere transistor is sneller en dus de voortplantingsvertragingstijd kleinerSantu

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back