wat is het verschil tussen Hspice en PSpice

M

maagzweer

Guest
Ik heb gehoord dat Hspice beter is dan PSpice in IC design.

Maar waarom?En wat is het verschil tussen hen?
Bedankt

Ze zijn gemaakt door verschillende bedrijven.PSpice wordt geleverd met een schematische vangt programma en doet sommige dingen automatisch.Het is goed voor casual en nieuwe gebruikers.HSpice heeft een breder scala van gebruiker selecteerbare opties, maar vereist dan ook meer op de gebruiker vaardigheid.

Bedankt winderig.

Maar de dingen die ik wil weten zijn de verschillen tussen de simulatie gedrag van hen.

Alle Spice soort programma's zijn een rechtstreekse kopie van de ontwikkelde kruid programma en onderhouden door de Universiteit van Californië in Berkeley USA.Ze verschillen door de shell gewikkeld rond de kern.

Hspice uitvoeren van een advaced 3D-module
PSpice lopen de oude 2D 2D module

Hoe abt BSPICE.!thats Berkely Spice rite ..

werkt de gratis kruid programma verschillen van de andere commercieel avilable degenen .. hoe anders is het?

met groet,

Zoals ik de meest significante verschil weten is de simulator zelf.Hspice omvat een zeer snelle simulator met uitstekende prestaties en juistheid.Bijvoorbeeld met PSpice u niet kunnen simuleren hoge dichtheid circuits (100k transistors en meer).PSpice resultaat is slecht voor deze toepassing.

arunragavan wrote:

Hoe abt BSPICE.!
thats Berkely Spice rite ..werkt de gratis kruid programma verschillen van de andere commercieel avilable degenen .. hoe anders is het?met groet,

in mijn ervaring, hspice heeft algoritme met een betere convergentie, en de gieterij lijkt meer waarschijnlijk hspice model te bieden.

Ik denk dat IC ontwerper moet niet alleen het beheersen HSPICE, PSpice maar ook TSPICE.

Vanuit mijn ervaring en van wat ik heb gelezen in een boek PSpice wordt gebruiksvriendelijker althans wanneer de schematische tekening, maar als het gaat om simulatie (lees in een boek) HSpice is beter, omdat het toelaat om meer integratie algoritmen selecteren en deze aanpassen en maakt gebruik van (een vuile truc als je het mij vraagt) een methode (een van de vele) van het bereiken van convergentie, die bestaat uit raizing de geleiding (1/ohm, het verlagen van ohm) die verbonden is met elk apparaat in het circuit (ik hoop dat ik begrepen rechts), en een echt goede voordeel van HSpice over PSpice is het veel beter apparaat modellen die leiden tot minder problemen met de convergentie en een meer nauwkeurige simulatie.
In het algemeen zou ik zeggen dat HSpice is een stuk beter dan PSpice maar is een stuk moeilijker te beheersen.
dit is mijn persoonlijke mening en ik weet niet veel over (ik weet alleen de dingen die ik heb gelezen, de ervaring die ik heb aquiered, en de problemen die ik heb ondervonden en het is niet veel, andere mensen weten ALOT meer dan ik omdat ik gewoon ben vanaf nu)

Hspice is beter dan PSpice in simulatie, heb ik ervaren de pijnlijke moment waarop PSpice niet ondersteuning van de MOS-modellen nodig i of de modellen wildspread.maar met hspice, alles wat je nodig hebt is een txt datasheep of bibliotheek.Maar in vergelijking met vriendelijke PSpice mooie interface, hspice is zo slecht (misschien vooral wordt verspreid in Unix of werkstation.) Indien u behoefte aan IC Design doen, hspice is de beste keuze na al!

Het is zinloos om te betogen dat simulator is beter, beiden zijn goed.Het ding is of je goed bent in design.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back