Wat is het verschil tussen de twee filters?

H

HEBU

Guest
Ik heb twee filter-coëfficiënt, zoals hieronder,
1) B = [0,0034 0,0068 0,0034] Teller
A = [1.171 -2.158 1] Noemer

2) B = [0 0.0117 0]
A = [1.16 -2.148 1]

Beide coëfficiënten zijn low pass transfer functie, maar wat is het verschil tussen
deze twee groepen?

Ik ben nieuw in discrete tijd het ontwerp, dus alleen ik weet dat ze door kunnen de lage
reactie, de nul op Z =- 1 voor (1), en de nul op Z = 0 voor (2).Naast deze,
Ik weet niets over hen, geef me wat begeleiding.wat is het verschil
en karakteristieke van hen?
Bedankt,

Waarom ga je niet proberen deze filters in Matlab.U kunt gebruik maken fdatool of sptool filters Analyz deze zelfs op pole zero-grafiek.

ya, ik heb het geprobeerd, de polen van beide filters zijn allemaal in de eenheid cirkel, maar de nul
van de eerste filter is op Z = 0, en de tweede is op Z =- 1, zodra de praktische uitvoering maakt een coëfficiënt inaccruacy de nul zal het worden outisde van
cirle.Heeft dit invloed op de stabiliteit?Ik ben bang dat ik iets zal missen.

Als er iets is wat ik gemist heb, neem mij herinneren.

Bedankt voor uw antwoord.

HEBU schreef:

ya, ik heb het geprobeerd, de polen van beide filters zijn allemaal in de eenheid cirkel, maar de nul

van de eerste filter is op Z = 0, en de tweede is op Z =- 1, zodra de praktische uitvoering maakt een inaccruacy coëfficiënt de nul van de outisde worden

cirle.
Heeft dit invloed op de stabiliteit?
Ik ben bang dat ik iets zal missen.Als er iets is wat ik gemist heb, neem mij herinneren.Bedankt voor uw antwoord.

Hi HEBU,

Beide filters zijn low-pass, de polen binnen de eenheidscirkel (niet op) en hebben bijna de zelfde locatie.
Hoe had jij deze coëfficiënten?Waarschijnlijk waren ze afkomstig van dezelfde low-pass filter continue-tijd, maar door verschillende methoden: waarschijnlijk de eerste door bilineaire transformatie en de tweede met tijdsinvariante impulse response.
Groeten

Z

Kreeg ik de eerste coëfficiënten van matlab filter design tool.Ik geef een soort filter
en kreeg de coëfficiënt.Een andere reden is kreeg toen ik filter is ontworpen door een sc continue tijd aanpak.Ontwerp een sc filter door R en C benaderen.
En de overdracht van het filter structuur en cap verhouding tot Z Transfer Function.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back