Wat is het verschil btw serie / parallel resonante kristal

A

ajhsu

Guest
Ik begrijp niet wat is het verschil btw serie resonerende kristallen
evenwijdig resonante kristal?
Zijn ze hetzelfde in kristal manafacture?
In welke toepassing ik nodig een serie en in welke applicatie ik parallelle een?
Bedankt voor je vriendelijk advies.

Alle kristallen hebben een serie en een parallel resonantie.De frequentie van een van deze is gestempeld op de zaak.Er zijn twee basistypen van oscillator circuits, zij opereren op de reeks of de parallel resonantie-modus.

De fabrikant probeert te raden welk circuit modus je gaat gebruiken wanneer ze beslissen welke frequentie stempel op de zaak.Meest logische schakeling IC types zoals microprocessoren zijn kort van pinnen.Zij maken gebruik van de parallelle modus, omdat het gebruik maakt van slechts een pin.De andere leiding van het kristal gaat naar de grond buiten de IC.

Ik zag een artikel waarin wordt gezegd:
================================================== ===
"Alle kwartskristal resonatoren nog een reeks resonantiefrequentie (FS, frequentie van de laagste impedantie). Op deze frequentie, het kristal ohmse verschijnt in het circuit. Crystals kan worden" getrokken "uit deze serie frequentie door de toevoeging van reactantie (capaciteit) in serie met het kristal. Wanneer geëxploiteerd in combinatie met een externe lading capaciteit (CL) het kristal oscilleert in een frequentiebereik dat enigszins boven haar serie resonantiefrequentie. Dit is de parallelle (load resonerende) frequentie. Bij het bestellen van een parallelle kristal, altijd de nominale parallelle resonante frequentie en het bedrag van de belasting capaciteit in picoFarads (pF). alternatief kan een standaard waarde van CL (zoals 20pF) worden besteld; de condensator waarden worden vervolgens berekend om het kristal CL wedstrijd. Merk op dat een reeks type zal oscilleren in een parallel oscillator, en vice versa. waarneembaar verschil is een frequentie-offset van minder dan 1000 ppm (0,1%) van de nominale frequentie. "
================================================== ===

Betekent Ik kan de identieke kristallen voor series & parallel resonante gebruik
toepassing?Als ik wil het kristal gebruiken in serie resonantie-modus, negeer
CL specificatie omdat het niet uit?

Bedankt voor uw hulp.

Elk kristal kan gebruikt worden als serie of parallel resonant.Maar de frequentie van de oscillator kan worden voor 0,1% verschillend als gestempeld.Het is zeer moeilijk of onmogelijk om dergelijke kristallen trekken voor 0,1% indien nodig.

Ik ben nog steeds verward over serie type & parallel type.
Kan iemand uitleggen meer details?of verstrekken bepaalde documenten?
Bedankt voor uw hulp.

winderig legde het in zijn derde zin.Wanneer we spreken van serie-parallelle type hebben we een soort oscillator in gedachten, en niet het kristal resonanties.Een soort oscillator kunnen exploiteren serie resonantie van kristal en een andere parallel resonantie.Crystal werkt in beide typen maar oscillator oscillatoren frequentie zal anders zijn voor 0,1%.

cryatals zijn dezelfde forall de doeleinden.het is hun gebruik, die afhankelijk is van gebruiker.

Afhankelijk van de context waarin de termen type serie en parallel type worden gebruikt, kan worden uitgelegd dat de serie type kristal heeft serie resonantiefrequentie gestempeld en dus moet worden gebruikt in serie en parallel resonant oscillator type kristal in parallel resonerende oscillator.Op deze manier krijg je de oscillator dezelfde frequentie als gestempeld op kristal.Thats my guess.

Heb ik gelijk?

Er is slechts een soort kristal.
Alleen afhankelijk van hoe je het gebruikt: series resonante mode & parallel resonante mode

In de serie resonante modus, de gespecificeerde CL van kristal kan worden genegeerd
Parallel resonante modus moet CL worden verzorgd.

Please advise.Thanks.

CL is belangrijk met parallelle resonerende een soort kristal dat parallel resonantiefrequentie hebben afgestempeld en wordt gebruikt in oscillator die parallel resonantie van kristal te benutten om precieze frequentie van de trilling te krijgen.De frequentie is precies aangegeven wanneer CL wordt gebruikt.Serie resonantie kristallen en oscillatoren het is niet nodig of het gebruik CL.Maar in beide gevallen, serie en parallel, is enige reactantie toegevoegd die nodig zijn om precies de frequentie van de oscillator.Dit reactantie is verbonden met kristal in serie of parallel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back