Wat is het meest belangrijk om desigh studie analoge IC?

B

bluecorner

Guest
Ik ben een rookie in analoge IC desigh.what is de sleutel om het te leren?
zei iemand amp desigh is de kern echt?

Ik ben ook nieuw.maar ik denk te "spelen" een circuit in een simulator kan punt een goed uitgangspunt, want het is veel interessanter dan het lezen van een boek en het zal u ook een ruw idee van wat en waarom die boeken over praten.

eerlijk gezegd, in mijn eerste 3-jarige studie op electronica, Ik had geen idee over de reden waarom de winst van opamp is zo hoog mogelijk, waarom de huidige spiegels, waarom feedback enz. ..wanneer u het simuleren, dan kunt u wellicht weet tenminste waarom je nodig hebt om formules te gebruiken die lelijke ...

Als je graag boeken lezen, op zoek naar een boek geschreven door de grote jongen: Razavi

U Go eerste via analoge apparaten en schakelingen speciaal opamp.because dit is het belangrijkste element analoge design.u gaan throgth halfgeleider in gegevens.
de boeken rizzoni r, r Razavi etc aanwezig in edaboard. com

Hi

Als u wilt beginnen met IC, moet u transistor studie over natuurkunde.Alle geïntegreerde schakelingen uitvoeren aditional sommige specs, dat je moet weten.Andere interessante onderwerp, gerelateerd is met ingebouwde IC en fabricage, bijvoorbeeld: wat is een silice wafer?, Wat is een substraat?, Hoe te voorkomen dat parasieten stromingen?

Ik denk dat de AMmp als start heel goed is, zal zij geven u zeer goede backgroung over de meeste grondslagen van analoge CTS, en u vindt het goed

voor verwijzingen proberen te controleren om na te denken Ravazi, Meyer & Martin en Johns Dit zijn de beste-I

veel succes

Gray en Mayer is ook goed studieboek
(Hoewel het zich richt op BJT)
en je vindt het in ED (at) boa ...
voor "play" probleem
probeer te downloaden enkele voorbeelden
bakker
menger
voor simulatie en spelen maar!

bouwen van een comparator.te bouwen met een hysteresis.

bouwen van een versterker.bouwen aan een versterker gevouwen.doen zowel p en N-type versies, zodat u inzicht in de prestaties verschillen bij de "architectuur" is hetzelfde.

bouwen aan een bandgap.goede prestaties is de sleutel temp.Voeg thermische uitschakeling.Voeg onderspanning lockout.maken de bandgap stabiel lijn, en kleine verbruikers (load zeggen 100uA stap te simuleren op-chip lawaai)

gebruik maken van de referentiepersonen op een oscillator te bouwen.

nu de versterker en de bandgap elkaar leggen om LDO maken van een eenvoudige, zet de bandgap en comparator (of 16 van hen) samen te bouwen aan een eenvoudige ADC.waarschijnlijk tijd voor een eenvoudige en DAC, R-2R of de huidige besturing is uw beste weddenschap ..

ga nu op zoek naar een kleine chip die je interesseert.proberen te dupliceren met behulp van uw eigen circuits.ik stel voor te beginnen met 8 of minder pinnen in de vroege stadia.zodra je chips kan laten alle originele specs van een paar kleine, heb je bereikt de grens van wat kan worden gedaan "pre-design".moet gemakkelijk te krijgen al een baan, als je werk neem je naar het interview.

Nu komt het moeilijke deel - te laten werken in silicium!

Voor circuit kant, te beginnen met versterker als anderen al gezegd, en hebben een beetje kennis van het proces zal ook helpen in het echt chipproductie.

Probeer een aantal kleine projecten, het is de snelste manier om te leren nieuwe concept.

Ik denk dat de belangrijkste blokken in analoog ontwerp zijn als volgt:

1.Opamp (alle type opamp-cascade, gevouwen cascode, brede swing opamp, PBO's en noms ingang opamp)

2.Bangap-een zeer stabiele bandgap in temperatuur.

3.VCOMet deze 3 basisblokken, kunt u circuit bouwen van een heleboel andere analoge met behulp van negatieve feedback.Bijvoorbeeld, ADC, DAC, PLL ... DC-DC.Uiteraard moet een sterke basis analoge kennis (huidige spiegel ...

Suria

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back