Wat is het frequentiebereik van het menselijk oor te detecteren kan?

H

hebu

Guest
Wat is het frequentiebereik van het menselijk oor kan detecteren? En Maakt het uit of we langs een 38 KHz signaal naar de luidspreker? Bedankt,

De audiable frequentiebereik van het menselijk oor is ≈ (20Hz-20kHz). 38kHz boven dat gebied en zullen niet worden gehoord .. Met vriendelijke groet, IanP

Nee, het zal niet voor dat mensen ongemakkelijk, maar het kan honden en katten ongemakkelijk. Wilt u asctually slagen voor een continue 38kHz toon? Of bent u gewoon te verwijzen naar de versterker bandbreedte?

Sprekers zijn meer niet-lineair zijn dan versterkers. De 38k zal produceren IMD producten in de luidspreker. Ook in luidsprekers met meerdere bestuurders, is de hoogste frequentie men meestal geschikt voor veel minder stroom dan de andere. Als de 38k sterk genoeg is, zal hij verbranden dat driver.

Als winderig gezegd, als je probeert signalen af ​​aan de luidsprekers die buiten hun vermogen om door te geven, ze verdwijnen als "warmte" als ik me goed herinner, dus niet als geluid, en dat kan vernietigen uw luidsprekers. Die zeker zal iemand ongemakkelijk. Ook, zoals gezegd, misschien dat ze laten zien als vreemd subharmonische en mix-producten. Wees niet bang voor de maaier. Blaas niet uw luidspreker.

Iedereen weet waarom we de 19 kHz piloot te doden in de FM-radio?

[Quote = HEBU] Iedereen weet waarom we de 19 kHz pilot-doden in FM-radio? [/Quote] Ook al is het niet merkbaar door het horen van, het nog steeds van invloed op mensen, meestal waardoor ze chagrijnig. Dit effect reikt tot enkele tientallen kHz. Ik herinner me een rechtszaak waar een medewerker gebombardeerd zijn chef met zo'n ultrasoon geluid om zijn stemming te veranderen. Helaas, de stemming was voor juridische stappen te ondernemen bij het ontdekt.

Pilot toon niveau is ongeveer 10% van max audio signaal en is constant. Het is geen zin om de luidsprekers en versterker te laden met nutteloze signaal dat kan als gevolg van niet-lineariteiten, produceren audioable stoornissen in de luidsprekers.

FM-radio maakt gebruik van audio-frequenties tot 15kHz. U kunt gebruik maken van 15kHz low pass filter of een eenvoudige serie of parallel LC inkeping voor 19 kHz. Notch zal onderdrukken piloot minimaal 30dB.

[Quote = winderig] Sprekers zijn meer niet-lineair zijn dan versterkers. De 38k zal produceren IMD producten in de luidspreker. Ook in luidsprekers met meerdere bestuurders, is de hoogste frequentie men meestal geschikt voor veel minder stroom dan de andere. Als de 38k sterk genoeg is, zal het burn-out die driver. [/Quote] Denk je dat is het genoeg als ik de kracht van de hoge frequentie component onder de 30dB te maken dan audio-signaal dat we nodig?

Een paar watt bij 20 KHz maakt mijn ogen voelen alsof ze trillen en geeft me een hoofdpijn.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back