Wat is het doel van de toezichthouder?

G

GDF

Guest
We zien in de meeste systemen, hebben we regelgever, maar waarom
moeten we dit?Wat kan ons helpen?

Bedankt,

Quote:

Elke elektronische schakeling is ontworpen om uit werken van enkele voedingsspanning, die meestal wordt verondersteld constant.
Een spanningsregelaar biedt deze constante DC uitgangsspanning en bevat circuits die voortdurend bezit is van de uitgangsspanning in de ontwerpfase waarde onafhankelijk van veranderingen in de huidige of belasting ingangsspanning (dit veronderstelt dat de huidige belasting en de input spanning binnen de aangegeven range voor het gedeelte ).

Ik heb gebruik gemaakt van de toezichthouders.
In de gelegenheid, toen enkele speciale analoge kern behoefte laag of hoger voltage,
dan de Pad kunnen leveren, het voltage regulator nodig is.

GDF wrote:

We zien in de meeste systemen, hebben we regelgever, maar waarom

moeten we dit?
Wat kan ons helpen?Bedankt,

Instabiele netspanning oorzaken instabiel signaal parameters of onregelmatig signaalverwerking, onstabiele werking.Regulator lage productie weerstand te minimaliseren parasitaire terugkoppeling koppeling via voeding lijn.
De meeste digitale IC's vereisen voedingsspanning met strakke toleranties.

Borber wrote:

Instabiele netspanning oorzaken instabiel signaal parameters of onregelmatig signaalverwerking, onstabiele werking.
Regulator lage output weerstand te minimaliseren parasitaire terugkoppeling koppeling via voeding lijn.

De meeste digitale vereisen IC's voedingsspanning met strakke toleranties.

Batterijen hebben een grotere uitgang resistentie en het is steeds met exploatation.

Vervangen van voeding met batterijen heeft veel problemen.Een van hen is als je het nodig 5V voedingsspanning bijvoorbeeld.

Wat is het verschil tussen spanning referentie-bron en een toezichthouder?

Misschien is het output-voltage regulator werkt als de voedingsspanning?en de spanning-referentie bron niet werken als de voedingsspanning?de uitgangsspanning van de spannings-referentie bron wordt in de basis of de poorten van de transistor voor het bereiken van een constante stroom?

bedankt

Voltage reference bronnen belangrijkste eigenschappen zijn nauwkeurigheid van de uitgangsspanning en het is de stabiliteit met de temperatuur en de voedingsspanning.Zij produceren stabiele en nauwkeurige referentie voor een goede werking circuit.
Gewone regelgevers worden gebruikt in voedingen.

Spanning regulater wordt gebruikt om een lagere potentiële spanning zorgen voor een operatie nodig.Huidige transistors hebben een lagere voeding, dus normaal gesproken een hoge spanning als 3.3V, wordt geconverteerd naar 1.8V voor de operatie.Soms is het beter om een paar voltage regulatoren hebben om voor geluid isolatie invloed hebben op de andere blokken.

Ik heb een vraag, kan eventuele toezichthouder 3V converteren naar 1.5V efficiënt zonder
of met slechts weinig externe componenten? Bijvoorbeeld, een condensator alleen.

Kunt u ons een voorbeeld waar je uitgangsspanning van de regelaar kunt instellen door het veranderen van condensator?

GDF wrote:

Ik heb een vraag, kan eventuele toezichthouder 3V converteren naar 1.5V efficiënt zonder

of met slechts weinig externe componenten? Bijvoorbeeld, een condensator alleen.

Excuseer me, misschien misleiden iedereen, want ik ben niet vertrouwd met
macht ICs.

De toezichthouder graag suria3's beschrijving is eenvoudig te worden gerealiseerd.Maar het probleem
Dit soort regulator lijdt lage efficiëntie.Elke vorm van toezichthouder kan omzetten
hoogspanning te lage spanning met een hoge efficiëntie en een paar externe componenten?

By the way, ik heb een overzicht van de macht ICs.Ik ben in de war door verschillende producten zoals
Regulator, DC-DC converter.Wat is het verschil? En, wat is het hetzelfde?

Bedankt voor uw hulp.

U kunt gebruik maken van een 3-terminal apparaat zoals een lm117.

GDF

Er zijn veel jargon in vermogenselektronica en soms vele verschillende termen verwijzen naar hetzelfde.Zo kan een buck-converter ook worden aangeduid als een down-converter (sinds de uitgangsspanning lager is dan de ingangsspanning).Het lijkt erop dat het woord "converter" en "toezichthouder" door elkaar gebruikt.Soms zie ik het woord toezichthouder in verband met de low-power circuits gebruikt om controle
daadwerkelijk zeggenschap (of regelen) de bevoegdheid conversie circuit.

Wat efficiëntie, DC-DC converter schakelen zal meestal geven u veel hoger rendement dan lineair toezichthouders (zoals de 78xx, enz.).Dit komt omdat de transistor lineaire regulatoren gebruik in de actieve regio (zoals een variabele weerstand) en het genereren van veel verlies van de macht in de vorm van warmteafvoer.Aan de andere kant, het schakelen converter maakt gebruik van de transistor als een schakelaar (op = verzadiging, off = cutoff), dus absorberen zeer weinig statische kracht.

Met vriendelijke groet,
v_c

GDF wrote:

Excuseer me, misschien misleiden iedereen, want ik ben niet vertrouwd met

macht ICs.De toezichthouder graag suria3's beschrijving is eenvoudig te worden gerealiseerd.
Maar het probleem

is dit soort toezichthouder lijdt lage efficiëntie.
Elke vorm van toezichthouder kan omzetten

hoge spanning te lage spanning met een hoge efficiëntie en een paar externe componenten?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back