Wat is het aantal zaden in de random number generatie?

S

superluminal

Guest
Ik wil meer weten over random number generatie en de manier waarop de software pakketten kennen, zoals MATLAB, het genereren van geluid en willekeurige getallen. Wat is het aantal zaden? Hoe wordt het gebruikt om willekeurige getallen te genereren? Daarom vind ik het, door DEFAULT, "-1" in die programma's? Zijn er grenzen voor? Hoe het zal invloed hebben op de "kwaliteit" van willekeur? Ik ben niet op zoek naar een code of algoritme, alleen wil ik begrijpen hoe het werkt! Dank bij voorbaat.

Allot keer is het als volgt: De random-functie is meer waarschijnlijk een pseudo-willekeurige functie het genereren van uitgangen met een bepaalde verdeling (uniform, gaussiaanse, ...). Dit betekent dat wanneer je hetzelfde zaad te geven, altijd werken op dezelfde uitgangen in dezelfde volgorde geeft. Het zaad is het ding waardoor het "random". Tijd, teken sinds het opstarten, een reeks op het toetsenbord (met pauzes tussen toetsaanslagen), ... kan genereren een + - random seed. Een ander zaad genereert een willekeurige volgorde. Antharax

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back