Wat is "grond"?

W

williamchia

Guest
Hallo allemaal, Sorry maar ik ben nog steeds niet zeker wat is het? Ik doe een circuit te knipperen 2 LED's, en ik gebruik alleen een 9V batterij. "+" Van de accu is possitive en "-" is negatief (obviously. ..), wat gronddoek is? Heeft de "negatieve" wordt verstaan de grond in dit geval? Het circuit is bevestigd (overgenomen uit: http://members.home.nl/b.vandam/lonely/pagina000.html ) Ik gebruik 7805 om de uitvoer controle te +5 V Aanvankelijk heb ik aangesloten pin 12 en 31 negatief, maar de LED's niet branden. Als ik ze los van de negatieve, doen de LED's branden maar niet knipperen (ze moeten). Waar moet ik de pin12 en 31 tot en met? Grond? Maar wat is "gronddoek"? Heel erg bedankt! Eventuele opmerkingen of helpt worden gewaardeerd! Groeten, William

Ja, Ground middel-ve voor een enkele power supplyand is verschillend voor dubbele voeding. wat u zal gebruiken is een enkele voeding. Ok, allereerst in IC7805, sluit u de PIN2-to-ve en niet-gereglementeerde + ve spanning te pin1 en PIN3 is de gereguleerde +5 V voeding. (Mv. zie de fiche van 7805) En wat je gebruikt, is een microcontroller en dient te worden geprogrammeerd / gebrand met behulp van een computer en een programmeur hardware is aangesloten op de PC. U kunt een 555IC afwisselend gebruik te knipperen 2 LED's, en waarom gaan voor microcontroller.

Hallo pravardhan, Mijn uiteindelijke doel is om de microcontroller te gebruiken om analoog digitaal conversie te doen en de gegevens te verzenden naar pc. Ik ben gewoon testen op eenvoudige project eerst .. en het is zo triest dat ... Ik heb zelfs couldnt maken de twee LED's knipperen ... Ik heb gebruik gemaakt van de microcontroller programmeur en breng de hex-bestand gegeven van de website aan mijn microcontroller. Theoritically, zal alleen LED op pin 38 en 37 flitser, maar nu het geval is zij dont flash maar gewoon branden als ik de draad los te koppelen aan pin 12 en 31 van de negatieve. Ik heb gecontroleerd het circuit en alles .. ze lijken allemaal goed .. Groeten, William

Beters is te gebruiken PIC16F84A en zijn zeer makkelijk en je zult vele projecten en circuits voor deze microcontroller. Krijg je een fout tijdens het programmeren van de microcontroller ????? Of zoek een andere site voor sommige programma's en ik geloof niet dat de programma's in de site u vermeld.

Het werkt nu! Bedankt! Het probleem is .. goed ... op de batterij ... (Na het vechten voor 3 dagen proberen uit te zoeken wat er mis is gegaan) Anyways, dankzij een veel, pravardhan. Groeten, William

Electronics middelen zoals dat alleen. Voor een veiliger kant kopen een adapter, variërend van 1.5Volts tot 12volts en het is zuiniger.

Eigenlijk ben ik niet helemaal zeker. de accu werkte, want toen ik getest met multimeter, er was in feite 5V lopen in het circuit. Ik weet, het is gewoon werk als ik een andere accu ...

Was u met behulp van een 9V batterij? Ik denk dat het circuit is afhankelijk van Current en ook niet alleen op de spanning. Ik raad niet om een 9Volt batterij te gebruiken.

ja, 9V batterij. Wat doe je aanraden voor de voeding? Ik gebruik de batterij, omdat ze goedkoop zijn en andere voeding schijnt kost een percelen. ok, nu ben ik probeer het programma dat ik schreef voor de microcontroller * BIDDEN *...

Een adapter of eliminator is het beste. Of u kunt gebruik maken van vier AA-batterij 6volts te krijgen. Of als u wilt een 9V batterij te gebruiken, koop dan een alkaline batterij zoals Energizer of Duracell.

Ground is een referentiepunt van uw circuit van waaruit u kunt beginnen met het analyseren van ur circuit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back