Wat is Edif?

U

umairsiddiqui

Guest
req info over deze industrie standaard netlist formaat ...

Je zei dat edif is slechts een zeer kleine taal die het mogelijk maakt om elektronische netlists beschrijven. Betekent dit dat het mogelijk maakt om synthaxically beschrijven conections van elektronische componenten (maar niet hun gedrag). Dit type van formaat is echt nodig, omdat. Alle CADS uitvoeren van hun eigen grafisch formaat. Dus om te Schematische CADS interface naar andere instrumenten een meer algemene vorm van formaat is necessary.Edif is niet de enige, maar de meer algemeen aanvaard.Er is Edif 2 EDIF3 en zelfs EDIF4 .. Maar het meest verspreid is nog EDIF2 ..

Dit is de thirdparty standaard bestandsformaat voor netlist.Bijvoorbeeld, als u leonardo spectrum te gebruiken om synthese te voeren, eenmaal voltooid, moet u importeren. EOF bestand in qu (at) rtus te voeren plaats en route-en te krijgen. Sof-bestand.

De Electronic Design Interchange Format (Edif) is een formaat gebruikt voor het ontwerpen van gegevens tussen verschillende CAD-systemen te wisselen, en tussen CAD-systemen en Printed Circuit fabricage en assemblage.De `elektronische 'verwijst naar de aard van de gegevens, dwz ontwerp gegevens van elektronische systemen en niet het mechanisme van overdracht.Natuurlijk, een Edif bestand is machine leesbaar en kan elektronisch worden uitgewisseld.Dergelijke CAD-systemen worden vaak aangeduid als Electronic CAD (ECAD-) systemen of Electronic Design Automation (EDA) systemen.

De Edif formaat is ontworpen om te worden geschreven en gelezen door computerprogramma's die zijn samenstellende delen van EDA systemen of instrumenten, of door software die deel uitmaakt van front end systemen manufacturing (CAM stations).De syntax is ontworpen voor eenvoudige machine ontleden en is vergelijkbaar met LISP.Door hun aard, de Edif normen zijn achter de schermen voor de meeste EDA gebruikers.De ontwikkeling van Edif heeft betrokken inbreng van EDA-leveranciers, ontwerpers en grote verwerkende bedrijven.Software om te controleren conformiteit aan de standaard is beschikbaar om te zorgen dat Edif uitwisselingen zijn zo effectief mogelijk te maken.

Het formaat is gestandaardiseerd in eerste instantie door de Electronic Industries Alliance (de MER), een Amerikaanse branchevereniging, verantwoordelijk voor een aantal van elektronica gerelateerde standaarden.(Sommige vertrouwd Ones kunnen worden JEDEC-en RS-232).

Beide Edif Versie 3 0 0 en Edif Versie 4 0 0 zijn ANSI-normen en ook IEC-normen.Edif Versie 3 0 0 is formeel IEC 61690-1; Edif Versie 4 0 0 is formeel IEC 61690-2.

Goed idee was om advanture doen ... schriftelijk Edif beschrijving met de hand en dan door GUI app in Java dat
Schematische trekken en kan werken met kruiden.

waar ik kan vinden IEC Edif LRM (alias standaard doc) * vrij van kosten * (op EDABoard?).Ook een boek in "gewone Engels", zoals meestal standaard documenten zijn geschreven in het Grieks!

Een ding begrijp ik donot, zo lang.doesnot beschrijven het gedrag, alleen verbindingen b / w apparaten ... dan wat over modules (zoals standaard TTL MSI bijvoorbeeld)?
hoe zit het met de module beschrijving ... hoe ze wisselen module descrition - "hier is dat NAND-poort", en dit (denk ik) vereisen een aantal gedragsmatige beschrijving?

Wat is het verband of verschil tussen edif bestand en kruiden netlist (of CDL bestand ect.)
Ik denk dat al deze bestanden alleen netlist beschrijven de verbindingen van de modules (of transistoren) in uw ontwerp, maar het moet een andere bestanden naar uw modules descripe. Mijn vraag is hoe kan de uitwisseling tussen de modules CADS, als het kan niet, is de netlist bestand elk gebruik?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back