Wat is de VREF aan de macht converters en MPPT

A

Antonaros

Guest
Hallo iedereen.

Ik ben student en ik heb te ontwerpen en een power-converter voor PV-toepassingen in alalyse Matlab / Simulink.
Tot nu toe vind ik al veel informatie en ik denk dat ik op een goede manier, maar ik heb een vraag, wat is de VREF aan de macht converters en in MPPT.
MPPT (maximum power point tracking)

Precies welke waarde ik moet kiezen voor de VREF?

Als iemand weet, kunt u alstublieft helpen.

Alvast bedankt voor uw tijd.

Groeten
AK

Ik denk dat de waarde van VREF zal afhangen van wat Vout je wilt.Als je spanning feedback gebruikt, zal dan zult u proeven van de output met een weerstand divider en uw VREF gelijk aan deze Vfb.Hoop dat dit antwoord op uw vraag.

wow ..je veel meer te leren.Ik ben het eens met de vorige poster ..Als ik denk, ik denk dat je VREF referes naar uw gewenste referentie spanning.

typisch dit kan worden tussen 0 - 5V (unipolaire).u een gewenste VREF waarde, zeg 2.5V, en je controller werkt aan de uitgang rijden tot 50% van de nominale bedrijfsomstandigheden conditie.

Mr.Cool

Thanks a lot guys voor uw tijd om te antwoorden op mijn vraag.

te geven aan beter wat ik probeer te begrijpen is het ontwerpen in Simulink een power-converter voor PV-toepassingen.ex.van 100Volts DC naar 230Volts AC 50Hz aansluitingen.
Nu dit power-converter meeste gevallen bestaan uit een DC / DC converter boost en een DC / AC omvormer brug.
Naast de methode voor de bestrijding van beide, DC / DC en DC / AC, een maximum power point tracker (MPPT) wordt gebruikt met een combinatie van spanning modus controle (VMC) of huidige modus Control (CMC).

De VREF, waar ik het over heb, is de VREF in de MPPT algoritmen en in de controle-methoden.
Bijvoorbeeld in de P & O-algoritme waar is de klassieke en meest gebruikte algoritme in de laatste fase van het algoritme het zegt "Verhoog VREF" of "verkleinen VREF".
Dit is slechts een voorbeeld van de VREF waar ik het over heb.Bedankt voor uw tijd.

Groeten
AK

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back