Wat is de tilt-sensor?

Deze maatregelen de verandering van de oriëntatie van een voorwerp of plaats.In de olie goed te werken, de pomp hoge druk water in de put en sensoren tilt back-up op het oppervlak van de aarde te geven waar het water gaat horizontaal.Deze algemene procedure wordt gebruikt om scheuren te maken in de rots lagen en laat de oliestroom meer vrij in het verticale gat zodat het kan worden weggepompt sneller.

Kijk hier voor meer info op tilt sensoren:
http://sensors-transducers.globalspec.com/LearnMore/Sensors_Transducers_Detectors/Tilt_Sensing/Tilt_Inclinometers

een tilt sensor kan ook een deel van een flipperkast.Het wordt gebruikt om de machine te voorkomen van zware versnellingen veroorzaakt door de speler.Lees meer hier:
http://stuffo.howstuffworks.com/pinball-machine4.htmMik

hoi

dank te veel voor uw hulp

Ik doe een rc vliegtuig project ....... en ik moet de rotatie rond de 3 assen maatregel dus wat moet ik gebruik (kantelen of inclonmeter of versnellingsmeter)

Versnellingsmeters zal het werk doen.
Kijk in Analog Devices site:
http://www.analog.com/en/subCat/0, 2879.764% 255F800% 255F0% 255F% 255F0% 255F, 00.html
Kies dual-as voor XY en single as voor Z (Low-g sdelection).

hoi

dank te veel voor uw hulp

maar kan u uitleg over de ((Low-g sdelection ).............. wat is g. ....... want ik zie, maar ik donoot begrijpen: sm11:

thanks veelToegevoegd na 36 minuten:hoi

is er een specifiek type voor de z-as of kan elke aparte as accelrometer het werk doen?

Lage g betekent "kleine versnelling" (versnelling in kleine trillingen en kantelen ...) g - zwaartekrachtversnelling constante ~ 9,8 m / s ^ 2

hoop dat dit helpt,
/ / a

hoi

betekent dit dat wanneer het product heeft een bereik van 2G kan meaures op maximaal 2 * 9,8 m / sec ^ 2?

Elke versnellingsmeter ingezet kan worden voor Z-as.In feite kun je singles gebruiken voor alle 3 richtingen.Ik denk dat ze hebben 3-assige versnellingsmeter - de ADXL-05 - maar het lijkt het is achterhaald ..

2g = 2 x 9,81 ..5g = 5 x 9,81 enz.
Als je niet verwachten hogere versnelling kunt u 2g, ik denk dat veiliger zal worden 5g ..
Na alles wat je waarschijnlijk niet nodig nauwkeurigheid 0,1 ° ..do you?

hoi

Quote:

Elke versnellingsmeter ingezet kan worden voor Z-as.
In feite kun je singles gebruiken voor alle 3 richtingen.
Ik denk dat ze hebben 3-assige versnellingsmeter - de ADXL-05 - maar het lijkt het is achterhaald ..

hoi

kan ook de gyroscoop gebruikt worden voor elke as?of gewoon voor de z-as

en niet iemand weet een site die verkopen gyroscopen 2-as of 3-as

thanks for help

In standaard applicaties een gyroscoop geeft je twee-as oriëntatie: 0 - 360 ° (vergelijkbaar met een kompas).
3 versnellingsmeters krijgt u 3-as lezingen.
Ik vind dat je moet vasthouden aan deze regeling ..

Nee, wat ik bedoelde was dat 3 versnellingsmeters het werk kan doen.Fulll stoppen.
U hoeft niet anythig anders ..

hoi

dank teveel IanP voor je hulp ... u bent een zeer behulpzaam persoon: sm28:

maar in mijn toepassing UAV rc vliegtuig ......... ik kan nodig zijn om de mate van rotatie berekenen rond een as .......... Ik lees in de technische fiche van de accelerometer die kan worden als kantelen door de vergelijking a = asin (Vx/1g) waar Vx is het voltage represnt de accleration rond de x-as .............. ja, kan deze vergelijking worden berekend easly in pic weten dat ik gebruik PIC18F452 in mijn afstudeerproject

Ik weet echt donnot als ik nodig zal hebben in het systeem van de rc vliegtuig naar de versnelling rond de as of de mate van rotatie berekenen alleen

U moet enkel rotatie meten en als je Low Pass filter toepassen op de versnellingsmeter uitvoer die u in staat zullen zijn om te filteren op iets anders behalve rotatie component.

Voor de berekening zou ik een "look up tafel.U kunt het door het berekenen van waarden met behulp van een rekenmachine of pc, of u kunt de bouw van een circuit met enkel-assige versnellingsmeter en meten waarden voor elke graad van verplaatsing.
(Uitvoering van dit equasion op PIC kan vrij ingewikkeld zijn) ..

hoi

IanP het idee van de Look Up Table is heel goed idee .... Ik donnot weten hoe thank u

maar ik begrijp didnot
Quote:Je hoeft alleen maar rotatie meten en als je Low Pass filter toepassen op de versnellingsmeter uitvoer die u in staat zullen zijn om te filteren op iets anders behalve rotatie component

Wat ik bedoel is dat de LPF zal afgesneden pieken of pulsen gemaakt door plotselinge versnelling en zal soort gemiddelde spanning die kan worden omgezet door A / D en worden gebruikt voor berekeningen kantelen ..

hoi

IanP dank voor uw hulp maar ik moet gewoon meer vraag te stellen

heeft gyroscopen zoals versnellingsmeters kan kan worden gebruikt in een as

Ik vraag dat omdat ik kan proberen om ze te testen

thanks for help

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back