Dit is een zeer goede vraag! OFDM is een zeer efficiënte breedbandtechnologie. Het verhoogt de data capaciteit en het aantal gebruikers in multiple access regeling, in vergelijking met andere breedband technologieën met dezelfde bandbreedte. MIMO verhoogt ook de capaciteit, en de multiple access vermogen. Deze twee gecombineerd vormen een Modulatie regeling die zeer efficiënt is in termen van bandbreedte-efficiency en verwerkingscapaciteit. Maar ik besef moeten er andere redenen dat ik niet ben me bewust van. Ik zou je laten weten als ik iets anders.
MIMO zelf is een goede techniek om diversiteit te krijgen op de ontvanger, die in feite de betrouwbaarheid van het systeem te verhogen en SNR marge te bereiken. Naast de bovenstaande opmerkingen, OFDM heeft ook een goede flexibiliteit in de multipath fading kanalen. Het maakt gebruik van frequentie zeer efficiënt (denk aan FDM) en vereisen geen hardware wijze filteren, maar alleen FFT / ifft kunnen verzenden en gemakkelijk relevante signalen te ontvangen. MIMO en OFDM is een goede combinatie om alle prestaties te verhogen ....!!!
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.