Wat is de normale waarde voor opamp ruststroom spiegels

V

vistapoint

Guest
En hoe om te beslissen? De huidige spiegels lijkt alleen een referentie stroom. Waarom niet het zo klein mogelijk? Hoe zit het 1uA of 100nA? Ik heb geen idee hoe ze besloten dat.

lieve vistapoint hun problemen zijn rtelated voor lawaai. Dr Böser heeft besproken in zijn colleges.

[Quote = ambreesh] lieve vistapoint hun problemen zijn rtelated voor lawaai. Dr Böser heeft besproken in zijn colleges. [/Quote] ------------------------------------- ------------------------ oh .. whre zijn Dr Böser dictaat? waar kunnen we krijgen? groeten, samrt

Meestal zal ik kiezen rond de 50 ~ 100uA met uitzondering van speciale eisen.

Ik zag een heleboel ontwerpen van Johan H. Huijsing en zijn studenten. Ze gebruikten minder dan 10uA als referentie de huidige bron voor hun opamp cellen. Soms is het zelfs nog minder. Wat is het effect als kleine stroom wordt gebruikt? Zal de crcuit nog goed worden bevooroordeeld? Is geluid belangrijk? Ik ben altijd niet heel zeker over lawaai. Het lijkt ongrijpbaar.

Ik denk dat het wordt beschouwd op basis van matching van de Erro van de huidige spiegel te verminderen. In de tussentijd, het lawaai en psrr zijn de belangrijkste factoren die het uitvoeren van de prestaties van de opamp als gevolg van de vooringenomenheid belang.

dat / sa goede vraag. Ik heb ook aan deze situatie, maar ik havent thinked over. wat Jiangwp gezegd is over de w / l-verhouding en de lengte ga zo maar door. maar wat de auteur gezegd is over de bias referentiestroom

Hallo alvays, ik ga akkoord met jiangwp. Stel dat de fout van een bepaalde stroom spiegel als gevolg van mismatch 0.1uA is, als de bias referentiestroom is 1uA, de fout is 10%, maar als de bias referentiestroom is 10uA, dan is de fout is slechts 1%. Hoop dat het helpt:). Groeten, jordan76

Ik heb gelezen wat papieren op de bandgap circuits. een aantal van de ontwerpen zijn met zeer laag stroomverbruik. bijvoorbeeld, de huidige verbruik van minder dan 20uA. als dat het geval is, wat voor soort acties die we moeten nemen om ervoor te zorgen dat de fout is klein genoeg als een kleine stroom wordt gebruikt?

jordan, bedoel je dat de absolute huidige fout geen afhankelijkheid van het huidige volume heeft? Maar ik zou het graag zien als het percentage als de huidige is niet te klein. dat wil zeggen, indien de fout 0.1uA wanneer het volume is 1uA, dan zal 1uA zijn als het volume wordt te zijn 10uA de fout is afkomstig van toevallige fout en systematische fout, de voormalige komt van technologie mismatch, de laatste komt uit ontwerpmethode voor voorbeeld, verschil van VDS tussen de ingangsspanning en uitgangsspanning

alvays, je hebt gelijk. Ik ben het met je. Wat u zegt is een onderdeel van wat ik bedoel. Eerst wordt de bias stroom beperkt door het systeem vermogensverlies. Ten tweede, voor een goede prestatie-versterker, moet het robuuste werking over een breed proces variaties en termperature. De bias bepaalt het werkpunt voor een versterker, zo goed bias is een voorwaarde voor een goede versterker. Ten derde, voor de lage geluidsniveau en precisie versterker, het geluid van transistor en het schommelen van de voedingsspanning van vooringenomenheid heeft effect op de prestaties van de versterker. zodat de grootte en de verhouding van transistor en de psrr zijn ook factoren voor bias.

Ik denk dat bias stroom wordt bepaald door de macht van de hele circuit (zoals OP-AMP, bandgap), en andere design SPEC (zoals versterking (f = 0)).

Ik stelde de vraag omdat ik een aantal ontwerpen zag met amaizingly kleine stroom. Ze gebruiken 200nA voor de huidige bronnen, 0.8uA voor de input paar, 100nA voor CMFB versterker. Ik ben nu het maken van mijn eigen ontwerp. Ik betwijfel of de bovenstaande vooroordeel stromen zal het circuit te laten werken, ook al is het stroomverbruik aantrekkelijk is. De specs zijn niet strak op te krijgen en geluid. Een andere factor is dat ik ben een newbie. Ik wil mijn chip werk beginnen. Wat is de veiligste manier om vooringenomenheid van de huidige? of wat voor soort vooroordeel maakt het circuit niet robuust?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back