Wat is de minimum lengte van een kanaal CMOS-transistor

A

Advark

Guest
Hallo, kan iemand mij vertellen wat de minimum lengte van een kanaal MOS-transistor voor AMS 0.35um proces, en waarom volg de LAMBDA regel voor de breedte en lengte voor CMOS-transistor.

Als u het gebruikt voor laagspanning ontwerp, zou ik denk 0.35um zou uw minimale lengte?

Advark wrote:

Hallo, kan iemand mij vertellen wat de minimum lengte van een kanaal MOS-transistor voor AMS 0.35um proces, en waarom volg de LAMBDA regel voor de breedte en lengte voor CMOS-transistor.

Quote:

Daarom volgen de LAMBDA regel voor de breedte en lengte

ok, is Lmin = 0.35um en het gebruik van de lambda regel Lmin = 2Lambda => Lambda = 0.35um / 2 dat zou juist zijn, toch?.
Dit voor lay-out.Het ding is dat ik ontwerp een schakeling die heeft al de transistor met behulp van de minimum lengte, want waarom is voor de hoge frequentie operatie.

>> OK, is Lmin = 0.35um en het gebruik van de lambda regel Lmin = 2Lambda => Lambda = 0.35um / 2 dat zou juist zijn, toch?.

dit is correct
>> Het ding is dat ik het ontwerp een schakeling die heeft al de transistor met behulp van de minimum lengte, want waarom is voor de hoge frequentie operatie.

voor de minimale lengte van kanaal - de maximale afwijking van de parameters
het voorbeeld - NMOS Idsat mismatch

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back