Wat is de beste ondergrond voor een microstrip macht divider?

G

guytoub

Guest
hallo!

Ik maakte een braodband (1-3 Ghz) Wilkinson macht divider met FRF4 substraat en het werkt erg goed.
maar als ik probeer te maken voor een nieuw (2Ghz - 18GHz) met FRF4 ER = 4.5 of Duroid ER = 2,57 Ik heb probleem heb met S21 parameters.
tussen 6GHz en 18GHz ik heb een S21 die daling tussen-8dB een -30 dB?

kan iemand mij vertellen waarom?het is de ondergrond is de oorzaak van mijn probleem
die topologie is het beste?rechte lijnen of krommen?

thanks a lot

PS: don't care van mijn Engels Ik ben een beginner

Zeker de reden van de arme S21 op deze frequenties is de FR4 materiaal.
Voor hogere frequenties kunt u een van deze materialen uit Rogers:
http://www.rogerscorporation.com/mwu/pdf/prodselect.pdf
Curves lijnen gewoonlijk worden gebruikt in breedband-splitters het minimaliseren van de totale fysieke lengte.

vfone dank voor uw uitleg.

Ik gebruik bochten lijnen, maar het is moeilijk om ze samen te voegen en de eerbiediging van de λ / 4

een andere vraag meer.

kunt u uitleg over de relatie tussen frequecies en substraat?
bijvoorbeeld welke ondergrond u gebruiken voor een divider op f0 = 5GHz?

Het verlies tangens van het materiaal is frequentie afhankelijk
Hier vindt u formules voor Er en Dielectric Verliezen:
http://qucs.sourceforge.net/tech/node31.html

een goed materiaal bij hoge freq is RB 5880 of materialen uit Taconic zoals RF-35.RT 5880 heeft een lage tand = 0,00019 n is zeer stabiel bij hoge freq werkt zeer goed in de Ku-band.

het is niet alleen het verlies tangens.er zijn meer gevolgen verbonden aan het substraat materiaal dat van belang bij hoge frequenties zijn: oppervlakte golven, die worden gegenereerd door lekkage en zijn gekoppeld aan de ondergrond en de dikte epsilon.

Ik veronderstel dat je gebruikt SMA connectoren gesoldeerd aan de MIC sporen.Deze verbindingen zijn ook belangrijk.

U kunt ook vermelden dat het een Wilkinson splitter: weet u de parasieten van de weerstand?

groeten

hallo!
om antwoord op DowJones: Ik gebruik cms resitors maar ik weet niet hun parasieten.

Ik gebruik SMA-connector gesoldeerd aan de ľstrip.

bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back