wat is de 0.18um betekent in de "geplakt in ,18 um pro

M

mhytr

Guest
weer de lengte of de breedte van de MOSFET is 0.18um?Toegevoegd na 33 minuten:andere vraag
Ik gesynthetiseerd een van mijn ontwerpen, en ik probeer de gate count berekenen.
De DC meldde de totale oppervlakte van mijn ontwerp.
Ik heb ook gesynthetiseerd een NAND-poort, de gerapporteerde gebied is 7.53.And een NIET poort, de ruimte nummer is 5.02
Welk nummer moet ik kiezen voor de berekening van de poort nummer?

Bedankt
Last edited by mhytr op 12 okt 2005 2:22; bewerkten in totaal 1 keer

Quote:andere vraag

Ik gesynthetiseerd een van mijn ontwerpen, en ik probeer de poort nummer te berekenen.

0.18um is de transistor kanaal lengte.Als u visualiseren een transistor als het uitvoert, elektronen stromen van bron tot afvoer in het kanaal dat door vertekenende de poort.De lengte van dit kanaal van bron tot afvoer is het kanaal lengte.Je zult vaak horen termen als 0.18um getrokken vs 0.18um effectief.Dit komt omdat hoewel je 0.18um kunnen trekken in de lay-out tool, kan de werkelijke zender lengte verschillen.Iemand die begrijpt apparaat natuurkunde kan worden expain dit beter.

Ja 0.18um is het kanaal lengte van de transistor.Procestechnologie node ook opgegeven lengte in plaats van breedte.Hoewel u 0.18um kunnen trekken, mag u niet krijgen effectief 0.18um want als de bron en afvoer van de transistor verspreiding tijdens het maken, kan er een laterale verspreiding effect dat groeien onder de poort, waardoor de effectieve lengte van de transistor worden korter.Deze informatie zal normaliter worden verstrekt door de gieterij of in het model bestand.Ik denk dat Ken Martin boek over Analog Integrated Circuit Design heeft een aantal korte beschrijving met betrekking tot dit effect.

Om te bepalen van de gemiddelde grootte van uw ontwerp na synthese Ik stel het volgende doen:

1.Haal de grootte van alle nand2 poorten in uw bibliotheek (de gemakkelijkste manier is het opzoeken van de
broncode van de bibliotheek die u gebruikt, maar uw methode is prima als je niet
toegang toe hebben).
2.Kies een in het midden (tussen de kleinste en de grootste een)
3.Vanuit uw syntheseverslag pak de "totale oppervlakte cel", dat is de som van
combinatorische en niet-combinatorische gebieden.
4.Verdeel de totale oppervlakte cel door de grootte van het midden-en kleinbedrijf nand2 poort.Dit is niet erg nauwkeurig, maar algemeen aanvaarde manier om het ontwerp grootte citaat in poorten in de industrie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back