Wat is "Adit" tools

M

Mitchell

Guest
Dear All:
Weet iemand wat er adit gereedschap, is wat anders met hsim?
en wat is de performace van deze tools.Bedankt

Ik weet niet wat hsim.Adit is een transistor niveau simulator.Om het tempo van simulatie tijd die het herberekenen niet-lineaire model vergelijking tot stuksgewijze lineair model.Na die simulatie gaat erg snel.Maar model herberekening nemen heel veel tijd.Ik vergeleken met spook - totale tijd voor Adit iets meer dan voor spook.Maar het feit is dat wanneer u start met uw simulatie tweede keer met een kleine wijziging, heeft het model geen rekening herberekening elk moment.Als je omvang van een transistor kan herberekenen model en stuksgewijze model te creëren alleen voor dit nieuwe formaat, veranderen als dat niet bestaat nog niet.In dit geval zal de totale simulatie tijd veel sneller dan schrikbeeld zijn.

ADIT staat voor AAnalog en DDiigital TTurbo Simulator, een product van EverCAD.Zeer vergelijkbaar met HSPICE, met TURBO optie voor snellere simulatie.

adit kunnen rijden met de volledige compatibiliteit te HSPICE maar met hoge snelheid.
de andere simulator altijd moet u de opties in te stellen opties om ...
betrouwbare resultaten, maar adit niet nodig deze, en krijg een resonable resultaten.

Hoi

Ik ooit gebruik hsim, aditspice sbtspice ... starsim, nanosim

aditspice (oude bedrijf genaamd SBTspice maar maak vervolgens een nieuwe onderneming
evercad)

hsim, starsimXT (zal niet steunen door Synopsys)
adit al deze tool is Tx / schakelaar niveau tools ..

als je wilt om de nauwkeurigheid te lopen, kunt u toewijzen maar hsim / adit erg traag

hsim steun niet verilog, gebruik V2S converteren RTL poort netlist aan kruid formaat, maar aditspice ondersteuning verilog ..

nanosim ondersteunen ook verilog RTL (maar het werken met VCS)

voor grote chip simulatie we kunnen gebruiken adit of hsim ..
dat is het beste?Ik ben niet zeker, maar RAM / DRAM Rd meestal gebruik hsim

aditspice is goedkoper dan hsim ..Ik denk dat je misschien kunt gebruiken aditspice

Hier is de lijst van ADIT hulpmiddelen

ADIT-SPICE: Spice wil simulator voor nauwkeurigheid
ADIT-Turbo: fast-timing simulator voor snelheid
ADIT-APK: macro-simulator voor enorme capaciteit (dwz hoofdzakelijk voor RAM)
ADIT-VPI: links naar ADIT VCS, Verilog-XL, NC-Sim en Modelsim voor cosim
ADIT-FLI: links naar ADIT Modelsim voor cosim
ADIT-HDL: HDL solver, kan worden gebruikt met ADIT-Turbo voor gemengde signaal co-sim
ADIT-AMS: verilog-A ams

Ik denk dat XGATE ding is verdwenen of hernoemd naar iets anders ..
Het nieuwe wat ik zag was hun S-parameter modellering ondersteuning voor hoge snelheid (Ghz) I / O-simulatie.Het doet me denken aan Apache's NSPICE ..
Ik denk dat NSPICE is pretty kewl ..Dus ik vraag me af hoe ADIT S-parameter modelleren zal meten met NSPICE Apache's.
Mitchell schreef:

Dear All:

Weet iemand wat er adit gereedschap, is wat anders met hsim?

en wat is de performace van deze tools.
Bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back