Wat gebeurt er als niet genoeg Vias gebied getrokken?

G

giggs11

Guest
Hoi,

Wat gebeurt er als ontoereikend Vias getrokken voor inter-layer-verbinding?

We weten dat als metalen lijnen zijn onvoldoende, metaal migratie kan gebeuren.Maar ik ben onzeker, zo niet genoeg Vias worden getrokken voor de lopende geleiding van een metaal-laag naar de andere, doet breken gebeuren of is het slechts beperkt de stroom overgedragen periode de inteconnected lagen.

Gelieve te specificeren voor zowel digitale als analoge gevallen.

Bedankt.

hoi,

Electromigration probleem is meer van belang voor aluminium metalliztion, want het is slecht bestand tegen Electromigration.

Vuurvaste metalls (voor ex. W), meestal gebruikt voor VIA, bijna heb geen probleem met Electromigration.
Maar ze hebben veel groter (3-5 maal) weerstand.

Ja, in ur geval het probleem is een hoge weerstand van VIA.

Meestal in het proces upport document, is er regel voor de VIA
van de maximale stroom.Ik denk dat je kunt nemen, dat als referentie.

Ten eerste rekening houden met de currnet ondersteund door een enkele via, en de huidige je nodig hebt.Doorgaans de maximale stroom door middel van een via is de helft van
max. stroom door een minimale breedte draad.
Ten tweede, indien de Vias aantal is niet voldoende, er zal waarschijnlijk een continue achteruitgang van het contact,
tot slot, dus na enkele maanden van de werking, de Vias zal niet langer worden Vias.
Ten derde, zo veel contacten en Vias mogelijk.Betrouwbaarheid increses deze manier.

Vias zijn interconnects en anderen hebben de kwestie aanzienlijk.
Als onvoldoende Vias aanwezig zijn is er de mogelijkheid van gemalen lus en dit verschil in potentieel kan leiden tot aanzienlijke problemen esp.in analoge / RF syetems.Ik heb een aanzienlijke prestatieverbetering wanneer we meer gebruikt Vias op dezelfde lay-out.Ook de dia van de via aangelegenheden.Grote dia == mindere inductantie en beter AC prestaties.
Hope this helps

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back