Wat doet de solid-state elektronische schakelingen omvatten?

B

bittware

Guest
Hallo deskundigen,
Waarom is het de naam "solid-state elektronische schakeling"?"solid-state" termijn lijkt vreemd.Wat is de Solid-State zin voor?Het
doesnt zinvol voor mij.Vraag voor uw uitleg.Bedankt.

Kunt u volledige artikel, misschien hebben geavanceerde middelen

Ik denk dat het is gerelateerd aan het gebruik van halfgeleiders (die solid state elementen)
in plaats van gas gebaseerde apparatuur

Nyquist schreef:

Ik denk dat het is gerelateerd aan het gebruik van halfgeleiders (die solid state elementen) in plaats van gas gebaseerde apparatuur

Solid-state/semiconductor apparaten zijn (aandacht!) Apparaten gemaakt van materialen met imperfecte CRYSTALOGRAPHIC structuur.

Solid betekent niet gemakkelijk te breken (zoals glas in de pas).

Pico schreef:

Solid betekent niet gemakkelijk te breken (zoals glas in de pas).

Stel, omdat de werkzame stof is vast, geen vloeistof of gas.

In veel scholen, solid-state-circuits werd geleerd met weinig verschil met semicondutor fysica, het is meer over de energie-band, pn junction .....

Het houdt zich bezig met de studie van de structurele en elektronische eigenschappen van vaste stoffen, en sommige van de sub-disciplines onder zijn kristalstructuur bepaling, optische en thermische eigenschappen van vaste stoffen, band theorie van de vaste stoffen, halfgeleider fysica, lage temperatuur fysica, dunne films, oppervlakte fysica, enz. Deze eigenschappen worden characteritized door de valance elektronen in de buitenste baan die de obligatie strudcture omdat die de vaste tentoonstelling dergelijk gedrag.

Solid state betekent actieve componenten (halfgeleiders) zijn gemaakt van silicium germanium etc actieve deel is van een stevig karakter.als oposed te thermeonic wanneer de werkzame delen van verandering zijn occering in een vacum of gas (van warmte).

Barrybear

de solid state elektronische schakeling wordt vergeleken met de vacum elektronische

solid state elektronische ckts: de apparaten in de ckt zijn gemaakt van elementen die in vaste toestand ... voor bv: Resi gemaakt van verschillende metalen composities.
indien haar een actieve apparaat verwijst zij naar halfgeleiders namelijk silicium, germanium BJT waaruit kan worden gefabriceerd.

I
don't get it!
de helft van de antwoorden hier blijkt dat Solid-State misleid is iets dat we niet begrijpen.

En ik ook niet begrijpen van de aard van de vraag.maharshi_qis gaf een vereenvoudigde nog goede uitleg maar ik neem het verder: Halfgeleiders zijn product-en doelstelling van Solid-State Physics.Dus, een voorschot op de micro-elektronica is te wijten aan de opmars van Solid State Physics op Halfgeleiders.
Ik vind het heel duidelijk nu ...

D.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back