Wat de fysieke bibliotheek

P

praneshcn

Guest
Hoi,

Waarom is tat lef formaat is aanbevolen voor macro fysieke lib info en gdsii formaat voor standaard cellen.wat r-en nadelen tussen lef en gdsii.

thankz.

LEF is fysische informatie is THT bibliotheek uitwisselingsformaat die bestaan uit een ontwerp regels .. voor een metalen lagen, vias, antenne en abstracte regels bekijken en ga zo maar door ..
Macro LEF is ook hetzelfde ....
U zal moeten analyseren het voordeel van deze ... BCZ antwoord is met u door het lezen van deze

Maar GDS2 bestaan uit fysische informatie en het komt slechts WHN ur ontwerp volledig is of indien ur het ontwerpen van een std cel of indien ur doet het ontwerpen van een project als PCI-of ethernet-controller dan na de voltooiing van het ontwerp u nodig om het te converteren naar gds2 zo fab dat mensen dit omzetten naar tape out en dan uiteindelijk voor verwerkingsprocedure van de lagen ...

hoi,

nog didnt get het punt volledig.Kon u eloborate plz?

Hoi,

macro Lef bevat fysieke dimensie van macro-en lagen en pin dimensies.

Wanneer u do plaats en route.U hoeft alleen fysieke dimensie en pin laag pin locaties, u dont behoefte interne bronnen totdat u stortplaats definitief uit gds2.

Dus ze gebruiken lef voor macro's ..en een meer deze macro Dit komt in GDS2 bij ons voor P & R.Laag uitpakken pin pin pin locatie grootte van GDS2 zal tijd in plaats daarvan kunt u gebruik maken van de Lef direct en definitief, terwijl de dumping uit GDS2 gebruik van de macro GDS2 voor tapeout.

hope u begrijpt, zo niet mij te laten weten.

Bedankt
Shankar

Hi Smit,

Een ding begreep ik was moeten we gewoon de pin locatie, afmetingen en laag en de fysieke dimensie van de macro's voor P & R en daarom gebruiken we de macro lef die meer is compact.maar u heb gezegd tat voor tape out moeten we gebruik macro gdsii.terwijl bibliotheek voorbereiding wij importeren alleen macro lef waar komt macro gdsii komen in pic.

Ook standaard cel lef bevatten ook pin definities dus waarom niet gebruiken in plaats van std cel gdsii.thankz.

praneshcn wrote:

Hi Smit,Een ding begreep ik was moeten we gewoon de pin locatie, afmetingen en laag en de fysieke dimensie van de macro's voor P & R en daarom gebruiken we de macro lef die meer is compact.
maar u heb gezegd tat voor tape out moeten we gebruik macro gdsii.
terwijl bibliotheek voorbereiding wij importeren alleen macro lef waar komt macro gdsii komen in pic.Ook standaard cel lef bevatten ook pin definities dus waarom niet gebruiken in plaats van std cel gdsii.thankz.

Hi Shankar deze gds2 komt pas na afloop van ur ontwerp am i right?
wanneer u importeren het ontwerp ook u wil hebben gds2 dat recht is, maar dat is voor de macro-en std cellen ....
Maar Actuall gds2 zal komen na de voltooiing van ons modelrecht?

vlsitechnology wrote:

Hi Shankar deze gds2 komt pas na afloop van ur ontwerp am i right?

wanneer u importeren het ontwerp ook u wil hebben gds2 dat recht is, maar dat is voor de macro-en std cellen ....

Maar Actuall gds2 zal komen na de voltooiing van ons modelrecht?

Heeft iemand enig idee over de strategie van nanoroute?

Hoi
Is het mogelijk om P & R doen zonder gdsii.voor een ontwerp dat bestaat uit 50k std cellen, gebruikte ik alleen std cel lef fysieke lib en voltooide P & R-flow (dat wil zeggen, tot gedetailleerde routing).Ik ontmoette timing en had wat DRC, lvs schendingen die ik gecorrigeerd in de P & R hulpmiddel zelf.Ik gebruikte magma stromen.Ik ben van mening tat gdsii is vereist voor het doen van fysieke verificatie.Corrigeer me als ik verkeerd ben.Ook een meer voorkomende vraag voor i didnt get een exacte antwoord is "Waarom hebben we de DRC en lvs schendingen als we een fysieke verificatieproces wil zeggen op een tool zoals Hercules, terwijl deze schendingen niet worden aangetoond door het P & R-instrumenten.thnx

hoi,

Definatelly u kunt doen P & R met uit GDSii.De gdsii bestand dat nodig is voor het doen van P & R is van standaard cel bibliotheek, dat ding u got het van lef.dus dat ding werkte.

Wanneer u do Fysieke controle, in principe ur controle DRC & LVS, ERC, enz.
voor dat u nodig GDSii van uw ingevulde ontwerp dwz model waarvoor u hebt gedaan P & R.

In principe zullen deze controles vergelijken Lay-out en uw netlist voor LVS,
Ontwerp regeling als regelafstand en overlappende etc voor de DRC.

Hoop nu je duidelijk waarom de tool vraagt GDSii bestand na P & R aan fysieke verificatie te doen.

Voor ur tweede vraag,

In de P & R-instrument controleren we voor de toplaag.

waar, zoals Hercules en andere fysieke verificatie instrumenten controles overtredingen voor alle niveaus of lagen.

Hope ur nu duidelijk.

groeten
Ashfian

GDS2 heeft meer fysieke lagen zoals Diffusion Lagen --

LEF bibliotheken hebben minder info .. geschikt voor macro's wanneer zij worden gebruikt als Zwarte dozen ..

LEF bevat pin info & metalen lagen die worden gebruikt in std cel Layout.We gebruiken dit omdat de database grootte zeer is minder vergeleken met GDSII database met de indeling.En toe te voegen, hoeft u geen basislaag (NW, OD, PP, Poly, NP) info aan P & R. doen

Alle fysieke verificatie-instrumenten duurt GDSII als een input-formaat naar de DRC / LVS overtredingen te controleren.Dat is waarom we de uitvoer van het ontwerp in GDSII formaat ter controle van de overtredingen.

Hoop dat dit helpt ..Zo niet, laat het me weten ..

GDSII bevat cel views & poly informatie op het juiste
thats YV vereisen om te doen DRC LVS
maar LEF dont zijn deze informatie

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back