Warmteopnemer Probleem

T

tia_design

Guest
In mijn circuit, gebruikte ik diverse spanningsregelaar, moet ik koellichaam?
Kan ik lay-out een koperen gebied als koellichaam?
Eigenlijk weet ik niet de connecties tussen de toezichthouder en heatsink.Alle hulp
gewaardeerd.En de heatsink niet wordt verwacht dat te groot zijn.Bedankt

yeah koper gebied onder de chip / vias aan de grond / zijn enkele van de optionsbut controleren de datasheet van de regulator, zullen ze zeker specificeren de thermische dissipatie aanbevelingen.en zij moeten de relatie tussen koper gebied / temperatuur stijgen.

enkele chip kan zijn blootgesteld paddle het kader van de chip en die eventueel moeten worden aangesloten op de koper op het bord.zo controleren de datasheet.

De toezichthouder data sheets zal laten zien hoe te doen thermische berekeningen.Als u meer verspillen dan een paar tienden van een Watt, moet u een vorm van koellichaam.Met meer dan een Watt, hebt u een echte koellichaam, niet alleen koper op de PC Card.

Ja, dat is koper veelvuldig gebruikt als een heatsink, vooral met oppervlakte-apparaten monteren.Sommige apparaten hebben speciale kussentjes, die moet worden vastgesoldeerd aan een koperen ruimte voor een efficiënte koeling.

U moet de berekening van de vereiste koper, gebaseerd op de energieverlies, maximale omgevingstemperatuur en de maximaal toegestane kruising temperatuur (meestal 100 ° C).

Neem een kijkje op deze appnote AND8036-D van ON Semi.(Anderen kunnen worden gevonden op nationaal, bijvoorbeeld).Het tweede deel gaat met oppervlakte pakketten monteren en zelfs geven rekenvoorbeelden.
www.onsemi.com/pub/Collateral/AND8036-D.PDF

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back