warm om deze gegevens te verzenden??

K

kahafeez

Guest
Hallo, heb ik in staat geweest om een FSK-circuit en haar goede werken .....

nu heb ik om het te verzenden in de lucht .......voor draadloze communicatie ....Nu is de vraag dat als laag freq mijn FSK signaal is 19MHz en Hi freq is 20MHz (zie de afbeelding die ik heb bijgevoegd, hier heb ik hield een groot verschil in de hi en lo-niveau freq zodat deze gemakkelijk kan worden gezien ).......nu heb ik 2 vragen:1 - Ik heb gewoon te zetten een eindversterker wiens inbreng is van het circuit in de afbeelding en vervolgens een antenne hechten aan de uitgang van de eindtrap als 20MHz zal betrekking hebben op atleast 10meters ....en i dont behoefte zoveel bereik .....plz antwoord verwijzen naar de afbeelding met de naam "power amp.jpg '

2 - wat is de eindversterker te stimuleren?stroom of spanning?plz mij leiden en zo mogelijk te maken een schets van het blok digram .....

Het probleem om een signaal te injecteren in een antenne komt uit het feit dat tipically antennes hebben een lage impedantie (50 Ohm).Dus je hebt een circuit dat in staat is om een goede POWER verwerkt in antenne.Het overdekte bereik niet alleen afhangt van uitgezonden vermogen, maar ook op de ontvanger gevoeligheid (minimale detecteerbare signaal).
Meestal zenders hebben de macht van -10 dBm tot 20 dBm (het is een groot scala ...).

Dus uw probleem kan worden opgelost als volgt uit:
gegeven 10m afstand, berekenen pad verlies op uw werk freq en voeg enkele marge (bijvoorbeeld 30 dB verlies 10 dB marge).
-gezien uw ontvanger gevoeligheid (bijvoorbeeld -60 dBm), bereken trasmit macht op antenne (-60 40 =- 20 dBm)
gegeven antenne krijgen (bijvoorbeeld 5 dBi), uw eindversterker moeten worden meegenomen in antenne impedantie -15 dBm.

Ik heb gedaan een zeer snelle oefening, maar ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest om u een gids lijn.

Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back