waarvan een met een lager energieverbruik?

E

eexuke

Guest
Hallo, Er zijn twee keuzes voor mijn on-chip geheugen: 1) een 2k geheugen 2) twee 1k geheugen Als de toegang vermogen in aanmerking genomen, welke keuze heeft een lager stroomverbruik? In mijn begrip, zal de tweede een beter omdat de toegang tot een kleiner geheugen heeft minder vermogen. Bij voorbaat hartelijk dank!

[Quote = eexuke] In mijn begrip, de tweede een beter zal zijn omdat de toegang tot een kleiner geheugen heeft minder vermogen. [/Quote] je hebt gelijk. Omdat tijdens een toegang tot het geheugen alleen maar 1k geheugen moeten worden ingeschakeld, twee 1k geheugen is beter voor laag stroomverbruik

2k kan verbruiken minder stroom. twee 1k hebben twee deel uit van analoge gedeelte, zoals eindversterker,

[Quote = funzero] 2k kan verbruiken minder stroom. twee 1k hebben twee deel uit van analoge gedeelte, zoals eindversterker, [/quote] Ik denk dat hij over praat onchip registers, die gebeurt onafhankelijk nog analoge circuits ...

[Quote = whizkid] [quote = funzero] 2k kan minder stroom verbruiken. twee 1k hebben twee deel uit van analoge gedeelte, zoals eindversterker, [/quote] Ik denk dat hij over praat onchip registers, die gebeurt onafhankelijk enkele analoge circuits ...[/quote] ja, ik heb het over on-chip registers. Maar als het on-chip SRAM of embedded DRAM-, dat men zal minder stroom verbruiken? Bedankt!

Niet helemaal zeker over embeded DRAM. Voor embeded SRAM, 1. Statische modus (Geen toegang tot de SRAM helemaal niet). Statische kracht van 2k SRAM is iets lager dan dat van 1kx2 SRAM, omdat de 1kx2 zou hebben gedupliceerd colume / rij decoders, gevoel versterkers en andere bestuurders. Echter, de totale statische kracht is zeer klein, in minder dan 100uW bereik 2. Bedrijfsmodus (normaal lezen / schrijven). Actief vermogen van 1kx2 is lager, omdat elk 1k SRAM heeft minder buffers en kleiner gebied. Henry

Als we alleen on-chip SRAM, zal twee 1K SRAM verbruiken minder stroom. Maar er misschien wat extra logica je moet toevoegen om twee-1K SRAM gebruiken, zodat voor het hele oplossing die u nodig hebt om hiermee rekening te houden.

Voor stroomverbruik: twee 1k SRAM is beter voor chip gebied: een 2k is beter, omdat de zin amplifierx2

[Quote = rebel] het shud geen enkel significant verschil, ongeacht de keuze. [/Quote] het echt verschil maakt. Als on-chip DRAM's worden gebruikt, met twee 1k dram, een van hen kan worden shut-down, terwijl de ander werkt voor energiezuinige ontwerpen. Op deze manier kan het energieverbruik aanzienlijk worden verminderd. maar in werkelijkheid, voor de high throughput toepassingen zoals CPU of andere geheugen bandbreedte kritieke punten, is het niet waarschijnlijk dat je kunt doen op deze manier, omdat de snelheid van het geheugen te beperken de algemene prestaties, en u hebt al het beschikbare geheugen om te draaien in parrellel.

Twee 1K DRAM shoud hebben een lager vermogen zoals gewoonlijk herinneringen worden gescheiden in de banken met verschillende adressen, zodat programmeurs meestal toegang geheugen op doel, terwijl de CE van DRAM zal gated af zijn als er geen gebruik en dus alleen lekkages optreedt, die klein is.

DRAM zal lager stroomverbruik en minder ruimte zijn. SRAM zal sneller en minder complexe controller logica.

Hier goed stroomverbruik het hangt allemaal af te schakelen activiteiten nd andere middelen, voorbeeld klok, Als vr gebruik van 2k ram dat wil zeggen 2k registreert te slaan en dus sitching activiteit is meer voor de klok, omdat we r met behulp van 2k registers, dus meer power dissipatie. dus 2 1k rammen met extra controle logica, zodat er slechts een gebruikt kan worden op een moment, verbruikt minder stroom. Hoop dat u all begrepen, dankzij

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back