Waarschijnlijk een eenvoudige berekening

S

sdieterm

Guest
Hoe bereken ik de juiste weerstand in dit scenario?Ik wil stap omlaag van 24 VDC tot 12 VDC.

Hallo

Het lijkt erop dat u een veel te leren ...
Hier zijn een paar van POSIBLE "oplossingen" voor uw probleem>

1 .- Maak een reeks aansluiting van twee 0,12 Ohm en sluit de vrije uiteinden aan uw voeding.De koppelingspuntgegevens zal 12 V gemeten vanaf een andere kant.(Uw voeding moet de bron
zo'n 100 Ampere)

2 .- Maak een reeks aansluiting van twee 12 MOhm en sluit de vrije uiteinden aan uw voeding.De koppelingspuntgegevens zal 12 V gemeten vanaf een andere kant.(Uw voeding moet bron ongeveer 1 microAmpere, maar je kunt moeilijk meten van de 12 V, omdat uw test instrument zal verstoren het circuit)

Ante Zoals gezegd, als je wilt om de spanning op de lading met behulp van een weerstand, moet u het huidige verbruik en de spanning zal variëren als stroom niet constant is.

Gelieve geen poging om een van de voorgestelde routes, speciaal de eerste.

Hoop dat dit helpt en vriendelijke groeten!

Ik denk dat als u twee weerstand van dezelfde waarde in serie, en gelden vervolgens 24 VDC, dezelfde half spanning zal verschijnen in elk van hen.bijv. 12 V DC in elk door de formule
Vr = (R1) * 24 / (R1 R2)

Als uw lading statische (zelfde huidige verbruik de hele tijd), dan gelden
de wet
van Ohm.

Als uw belasting is dynamisch (huidige veranderen), dan moet je een spanning regulator of iets dergelijks.

Het antwoord van Jorgito is voltooid en passende oplossing.Als u meer informatie / eisen / beperkingen kruip in passende oplossingen pop
inch Else voor dergelijke open vragen vele mogelijkheden zouden kunnen worden geprojecteerd.

De voorgestelde oplossingen met behulp van spanning verdelers verwaarlozing dat u daadwerkelijk wilt plaatsen enkele belasting op de daaruit voortvloeiende spanning.Als je trekken huidige, de spanning doseertoestel zal worden onjuist.U kunt overwegen een reeks huidige beperking van de tussenstijl en een 12 volt Zener diode.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back