Waarom zijn er grote verschil tussen de-3dB frequentie ...

P

Pipeline

Guest
toen ik een gesimuleerde cascode versterker, met lichamelijke ingang en zonder lichaam effect, de-3dB frequentie zijn veel verschillende, zoals 30kHz en 130kHz.
Kan iemand mij vertellen waarom het gebeurt?
Aangezien de output weerstand veranderd 20%, en de uitgang van de capaciteit had niet veel chage, begrijp ik niet waarom de-3dB frequentie zijn veel anders.

Naast de verandering van de output impedantie, heb je ook GM van de input veranderd.Dit maakt de voet en de winst te veranderen.Als deze veranderingen niet alles doen wat de drift van uw bandbreedte rechtvaardigen, coul u ook controleren of al uw transistors blijven verzadigd wanneer u activeert het lichaam effect.Ook de gate-bulk-en afvoer bulk condensatoren zijn nu belangrijker, dus deze voegt meer capaciteit op de uitgang knooppunt.

Body effect effecten drastisch de Transconductance van de input differentiële pairs.Hence uw GBW zal drastisch worden verricht.Herinner gm = KW / L (VGS-VTH).Toegevoegd na 3 minuten:Ook is uw output weerstand verhoogd door de huidige korting.Daarom zal de dominante pole bewegen inch Ik denk niet dat een parasitaire cap drastisch zal plaatsvinden met uitzondering van de bron-bulk capaciteit (die ofwel wordt kortgesloten als bulk is verbonden met de bron).

Belangrijk controleren of uw transistoren in verzadiging.Ik denk niet, zal het effect door dat graag Humungus zei ......

Voor een dubbele cascode versterker consistiing van 2 NMOS (M1, M2) en 2PNOS (M3, M4).
Wanneer we de berekening van de productie capaciteit, moeten we de cdb van M2 en M3 nagaan of zonder lichaam effect?
Ik gebruik CAPTAB in HSPICE naar de lijst van de condensatoren, zie ik voor de output node capaciteit is er geen groot verschil tussen zonder en met lichamelijke effect.

Bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back