Waarom zetten we Reverse bevooroordeeld diode dicht bij poort die in overtreding is Antenna cheque?

V

vikramc98406

Guest
Kan iemand mij vertellen de reden waarom we Reverse bevooroordeeld doide dicht te maken aan poort die wordt voilating Antenne controleren? Mijn begrip is, als statische lading depsited van de lengte van de poly, kan de poort breken als we omgekeerd-voorgespannen doide ofwel dichtbij of ver van de Gate.
 
We voegen reverse bias diode om het pad naar de verzamelde lasten, zodat het hek plegen beschadigd ontladen. Dit is mijn begrip plz corrigeer me als ik verkeerd ben. Bedankt.
 
Je hebt gelijk, maar mijn vraag is waarom we de diode dicht plaatsen bij Gate?
 
Aangezien de huidige volgt altijd de weg van de minste weerstand. Indien de antenne diode is ver verwijderd zijn van de gewenste locatie en de afvoerbaan wordt niet door diode geplaatst.
 
Antenne fouten optreden wanneer een metalen constructie is verbonden met een poort. Wanneer het metaal wordt geëtst in de vervaardiging een grote hoeveelheid lading kunnen worden geïnduceerd in het metaal. Hierdoor kan het hek breken als er geen ontlaadpad voor hoge spanningen (zoals een drain / source of omgekeerd diode). Antenne fouten kunnen worden opgelost door toevoeging van een omgekeerde diode verbonden met de metaaldraad het probleem veroorzaakt. A N + gedoteerde nwell contact fungeert als een omgekeerde diode wanneer deze is aangesloten op het substraat. Ref: TSEK01 - VLSI Deisgn Project 2006, derde editie, Rev 2005, Linkoping University, Zweden
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top