waarom mijn FPGA niet kan werken? Kan iemand mij helpen

Z

zgq0319

Guest
Ik heb mijn board FPGA met behulp van EP1C3T100 (CYCLONE). Ik gebruik "AS JTAG"
configration model, maar!Toen ik mijn config FPGA met behulp van JTAG, kan de log show "geen toegang JTAG keten". Toen ik met behulp van "AS"-model, het kan PROGRAMMA EPCS1 chip, maar de verifcation is wrong.i heb bijvoorbeeld mijn bord een paar keer.maar ik kan vinden waarom?

Hallo zgq0319,

Misschien is er een ontwerp storing in het schema.Heb je alle aangesloten willen Altera doet daar configuratie regelingen?Heb je controleerde de stroomvoorziening op elke pin van de FPGA?

Dag,
cube007

ja!Ik heb ontwierp de FPGA board strikt na de cycloon datasheet.i hebben ook verwezen naar DSK schematic.the downloaden kabel cycloon "byteblaster2" die ik heb gekocht van de markt Ik denk dat kan geen probleem zijn FPGA EP1C3t100 's hebben voeding is OK, wanneer ik met behulp van "AS"-modus, kan de FPGA genereren "DCLK" klok, kan ik de klok gegenereerd door FPGA in oscillograph.when ik de macht van de FPGA, de "nstatus" ping kan een hoge status "1".
Dat betekent dat de FPGA reset correctly.but ik kan het probleem niet oplossen.

Hallo zgq0319,

Heeft u de mogelijkheid om uw ByteBlaster II kabel controleren?Ik heb de ervaring dat de kabel doesn t werk met een aantal notebooks.Heb je alle gecontroleerde de draad op het bord en van de kabel voor een goede verbinding?

Dag,
cube007

bedankt!Ik heb alle gecontroleerde de draad op het bord van de kabel en de verbinding
is OK.Now ik heb geen chioce maar het ontwerpen van mijn eigen "byteblaster2".

zgq0319 wrote:

bedankt!
Ik heb alle gecontroleerde de draad op het bord van de kabel en de verbinding

is OK.Now ik heb geen chioce maar het ontwerpen van mijn eigen "byteblaster2".

Ik vind dat je de programmeur te wijzigen.
Probeer het toevoegen van een kleine condensator (100p - 470p) tussen de ingang van de TCK-signaal
buffer en de GND.Het helpt meestal.

Hallo zgq0319,

Het is gemakkelijker om het opbouwen van een ByteBlaster MV dan een ByteBlaster II.De BB MV kan worden gedaan op een breadboard.Don t heeft u de mogelijkheid om uw BB II controleren met een werkende PCB's in uw bedrijf / universiteit / vrienden?Dag,
cube007

ok,, ik heb dit prob .. b4dunno is dezelfde fout ...

het prob is de bestuurder van ur byte blaster beschadigd is,,,

de makkelijkste manier is om opnieuw te installeren de standalone programmeur op de qu (at) rtus CD, vervolgens u probeer het opnieuw,,,

alles moet boete b,,, zo niet,, dan zou het b hardwarefout D. ..

groeten,
sp

bedankt allemaal!Nu heb ik sovle mijn probleem, ik toevoeging van een kleine condensator (220P) tussen de ingang van de TCK-signaal
buffer en de GND, en vervolgens de FPGA werkt erg goed.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back