Waarom Mentor Mixed-signal-tool?

R

raymond_luo2003

Guest
Dear All,

Ik ben een mixed-signal design engineer.Ik ben al gebruikt Cadence tool en Synopsis tool voor hoge snelheid analoge IC-ontwerp en gemengde signaal simulatie voor heel tijdje.

Onlangs dingen gaat veranderen: Onze baas wilt wijzigen alle analoge / gemengd signaal-tool van Cadence / Synopsis naar Mentor Graphic, de reden daarvoor is Mentor bieden we zeer aantrekkelijke prijs voor hele gemengde signaal instrument keten.Ik heb geen ervaring met de Mentor instrument, maar een heel vage indruk van Mentor instrument is dat kaliber tool is goed genoeg, terwijl de rest (schematische capture / simulatie / full klant lay-out) kan zijn dat niet.

Kan elke jongens met ervaring op zowel Cadence / Synopsis gemengde signaal en Mentor gemengde signaal deel uw ervaring?

Enig voordeel of nadeel je voelt bij het gebruik van Mentor Mixed-signal-tool?
Hoe zit het met de gieterij design kit steun van TSMC, UMC, enzovoort?Ik dank u bij voorbaat!

Lijst van Mentor instrument
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Schematische Capture
Design Architect IC
Simulatie
Modelsim (Digital)
Eldo (transistor-niveau)
A / MS met ADMS (single Kernal met Eldo en Modelsim samen)
Full Custom Layout
ICStation & IC Assembleer
Fysische Controle en Extractie
Kaliber & kaliber xRC
Post Layout Simulat

disadvatage
minder desgin kits uit gieterijen
RF-simulatie is niet goed als het wordt vergeleken met cadans

IC-station is goed
ADMS is ook erg goed ", maar niet voor RF"

Ik heb een ervaring met het gebruik van ELDO & ELDO-RF.Het is niet een heel slecht simulator.Maar vergelijken met cadans, het is zeker niet op par (30% lager).Maar nogmaals, rekening houdend met de kosten factor, het is zeker voordelig.

Over IC Station, ik denk niet dat het een standaard tool voor de lay-out.Virtuoos de leider is.

Andere instrumenten niet gebruikt ..Toegevoegd na 2 minuten:Alleen mentor is een goed hulpmiddel dwz kaliber, dat is de marktleider in de DRC, LVS, ext.

Ik actally beleieve dat Mentoren ADMS is superieur aan cadensen AMS voor gemengde Signa - sneller ten minste
Het grootste nadeel zie ik in design kits die bewezen door andere gebruikers.Anders denk ik Mentor gereedschap zijn niet slecht.

Door de manier denk ook dat kaliber is beter geïntegreerd in Cadence dan binnen Mentor .....

Dus als de vraag is - kan ik goede IC-ontwerp met behulp van tools Mentoren zeg ik ja, omdat ik het heb gedaan (2.5GBs CDR zowel bipolaire en 0.18CMOS)
Is er een beperking ten opzichte van Cadence - ja.Het is niet ondersteund als Cadence en zelfs te vinden ervaren CAD-ondersteuning voor het moeilijk is.

abaiyi schreef:

indien gemengd-signaal, stel ik voor cadans

Grappig dat je het zegt Sergio, zou ik absoluut de voorkeur IC Station voor Layout.Dit is allemaal te wijten aan het "slagen".Het is een paar jaar geleden dat ik heb gebruikt Cadence, maar ik denk Cadence nog niet heb beroertes.
Wanneer je eerst weten alle beroertes kan je werk erg snel, en alle sneltoetsen in Cadence is gewoon in je 'handen'.
Wat de simulatie-viewer die je echt moet gebruiken EZwave, en niet Xelga.Ik hoef niet eens denk dat Xelga wordt ondersteund meer.Met ezwave Mentor heeft veel van de goede eigenschappen van Cadence.Dwz de rekenmachine en de pick-up tool waar je sonde de verschillende paden in het schema.
En ja kaliber is uitstekend, maar ADMS sucks.

Ik heb gebruikt eldo voor vele jaren.Ik heb niet gebruikte andere tools van Mentor, maar ik denk dat eldo is zeer goed en robuust simulator.Bijna nooit crasht.In de eerste jaren dacht ik Xlega zuigt, maar toen ontdekte ik dat eigenlijk had vele krachtige functies.Maar ja, in sommige aspecten is het niet erg comfortabel in gebruik.Goede zaak is eldo kan worden geïntegreerd met analoge kunstenaar.Nog niet gebruikt EzWave, maar neem het is beter dan Xelga.

Ik gebruikte Mentor en Cadence voor pure analoge IC design.
Vroege Mentor had een zeer mooie frontend voor eldo (AccuSimII).
Maar vorig jaar Design Architect gebruikt voor schematische vangen en simulatie.
Het
is heel inconveniently voor analoog ontwerp, hoewel eldo is erg snel en robuust simulator.
ICStation is zeer krachtig en eenvoudig te gebruiken layout editor met geïntegreerde niet-hiërarchische versie kaliber.Ja, beroertes zijn cool!

Mijn advies: Cadence is beter voor simulatie, Mentor is beter voor de lay-out.

Ik heb gebruikt Eldo en Design Architect en ze zijn niet slecht.Met Cadence, uw linkerhand ligt op de snelkoppelingen eeuwig; Met de DArchitect, alles wat je nodig hebt is een muis en de elegante lijnen die doen al het werk.cool!

Ik heb niet gebruikt ICStation mezelf, maar mensen die ik heb gesproken met een plus advies van het.Mag ze te voorzichtig te zeggen dat het gewoonweg superieur is aan Cadence maar ik weet het niet precies.

Persoonlijk ben ik niet graag scripting (en bij uitbreiding Eldo en Hspice, maar ik heb gebruikt, zowel in een industriële omgeving, op verschillende bedrijven), maar ik ben er heel bewust van de vele voordelen.Ik hou van Analog Artiest / Spectre beter.

Een instrument is net zo goed is als de steun die beschikbaar is op uw site en uw ervaring in.Aangezien goed genoeg ondersteuning, ik denk dat Mentor en Cadence vergelijkbaar zijn en hebben hun eigen sterke en zwakke punten.

Ik heb ervaring in beide instrumenten abaut 2 jaar, en van mijn kant is het beste is IC-station, dan Cadence.Ja, Cadence in hetzelfde aspect eenvoudige, maar ook andere difficult.One nadeel van Mentor grafieken IC - niet voldoende steun desigen kit voor IC-station door
gieterij

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back