waarom kunnen we niet beschikken over een isotrope radiator?

A

armanio

Guest
Hi All,

Ik moet weten: waarom kunnen we niet beschikken over een isotrope radiator?Ik heb een logisch antwoord voor het (althans voor mij) die:
We kunnen niet over een sferische radiator en als we dat doen, dan zullen wij niet kunnen voeden het.

Maar mijn professor, vertelde me dat het is gerelateerd aan de zogenaamde "Fuzzy Oranje" en ik weet niet wat er fuzzy orrange.

Can any one help me mee?

Thanx in Advance
ARMANIO

Wat is eigenlijk bedoeld is dat er geen sprake kan zijn een lineair gepolariseerde gebied dat is isotroop.De draaiboom antenne veld is lineair aan de randen en circulaire aan de top en elliptische tussenin.Als een gedachte-experiment, denk aan een antenne die verticaal gepolariseerde op de evenaar.Als je naar de paal het verticale vlak van het geheel van de randen aan en uit fase een nul.Elke soort lineaire polarisatie zal eindigen met een null ergens.

Het
is algemeen bekend dat is onmogelijk om te bouwen aan een isotrope straler.
De reden dat vooral te wijten:
1) aan het feit dat de toevoerleiding brak de simmetry
2) antennes meestal sensitite tot slechts 1 / 2 van de straling (dwz H of V poarizzation of RH of LH polarizzation ...)

Maar probeer te denken aan een Conditionned (of afgekoeld) Eccosorb bol.It'is een bijna perfecte blackbody isotrope radiator.
Natuurlijk moet u goed de dimensie (mutsje keer greather dan Lamda) en het type van Eccosorb (dwz voor millimetric golven gebruik CR110).
Uiteraard de aard van het signaal uit dat soort radiator wordt "witte Gaussiaanse ruis" is dus niet hopen op een CW-signaal!

Wilt u een voorbeeld in de natuur?Denk dat de zondag

Maar als je het mij vraagt wat is het praktische gebruik insteaded het gebruik van een standaard antenne, mijn antwoord is dat ik nog liever de standaard antenne.

hallo,

Het is een heel interessante vraag en ik denk dat, met enkele opmerkingen, is er geen reden waarom een isotrope antenne niet gemaakt kan worden.

opmerking 1: De IEEE zegt dat een isotrope radiator moet verliesloze.dit onmogelijk is

Opmerking 2: Een polarisatie moet worden gekozen (het is niet mogelijk om een antenne die gevoelig zijn voor alle polarisaties-lineaire, horizontaal, circulaire Rh LH-.

opmerking 3: denk niet dat van een enkele antenne (het moet leiden tot een punt, dat niet mogelijk is), denken aan een 3D-array

daarom het ontwerp kan een 3D-array, die gevoelig zijn voor een polarisatie en met wat verlies, maar met een bijna sferische straling patroon.

als we kijken naar een kubus met een antenne op elk facet (ik denk op patch antenne met directiviteitsfunctie van ongeveer 6dB), en met een vermogen van 1:6 divider voederen alle eenheden, het patroon moet worden bijna bolvormig, gevoelig voor een veld component (theta bijvoorbeeld).Het patroon zal hebben ribbels,
als gevolg van de wisselwerking tussen dichter elementen patronen, maar zelfs met dat het patroon moet lijken op een bol.

groeten

Mijn idee voor een isotrope radiator wordt voederen ten minste drie radiator in een gelijke afstand en in co-fase en in de hoogte die overeenkomt met de lambda (Golflengte).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back