Waarom is het moeilijk om een hoge winst in een hoge frequentie te krijgen?

L

liletian

Guest
Hi all
Kan iemand uitleggen waarom het moeilijk is om een hoge winst voor een enkele transistor versterker te krijgen?Ik gebruik ,13 micro-transistor en vond het erg moeilijk om een hoge winst voor 1G hz frequentie, de gelijkstroomvoeding gebruikte ik krijg is 1,2 V. Het is leuk als ik een 20 te krijgen kunt krijgen.Suggesties?
Bedankt

Als je wilt winnen alles wat je hoeft te doen is een grote weerstand zetten bij de uitgang.Maar dan wanneer je dat je een RC paal die omlaag brengt u een frequentie zal hebben.De afweging is winst voor bandbreedte.Dat is waarom mensen praten over gain-bandwidth product en soms vragen wat de Ft van uw transistor is.Wat denk je?

Dat is alles over de RC laden effect.Maar in het algemeen, hoe kleiner de MOSFET grootte (L), hoe hoger de gm, zodat je geen hoge belastingsweerstand noodzaak hoge winst (GM * R) te bereiken.Ik gebruik 0.13um NMOS kunnen bereiken 20dB krijgen tot 2GHz.

Waarom heb je het over versterker met ohmse belasting ...?Om hoog te krijgen moeten we een hoge weerstand differentiële belasting, net als transistor stroombron of inductor.Met dergelijke de lasten is het niet zo moeilijk om hoog te krijgen bij hoge freq te krijgen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back