Waarom is er geen ULN 2003 vervangen?

G

GrandAlf

Guest
Iedereen weet van een daling van de vervanging, die actief laag ingangen heeft. Of is het gewoon een van die dingen die zou wel heel nuttig, maar is eigenlijk niet gemaakt. Het zou alleen maar op te slaan een bord re-design of zoiets beschikbaar waren. Googlen geproduceerd niets nuttigs. Ik ben altijd verbaasd dat bepaalde onderdelen gewoon niet gemaakt. Voorbeeld als hierboven, zou geweldig zijn voor MCU's die doorgaans een hoge output hebben tijdens de reset periode. Beter dan dat je omvormers te gebruiken. Een ander, waarom geen gemeenschappelijke anode bi kleuren leds. Zou logisch zijn, omdat de meeste logica kan zinken meer dat het kan bron. Beter nog, twee leds in een pakket (4 draden), ofwel andersom. Ik kan denken van anderen, zo verstandig, maar niet schijnbaar gemaakt!

Bedankt voor de info, zeer gewaardeerd. Maar deze lijkt identiek te zijn aan ULN2003 in plaats van actief laag ingangen.

De ULN2003 en de MC1413 hebben actief laag-uitgangen, ze zijn open-collector, zodat ze niet kunnen worden iets anders! Bent u op zoek naar een equivalent met een actief lage inputs? iets als de 2003, maar niet-inverterende. Brian.

Ik denk dat er geen dergelijk circuit bestaan ​​met actieve lage inputs en compatibele pin naar pin met ULN2003. alle meest IC die ik vind op het web actief zijn hoge inputs. enkele uitzondering met 2 / 8-poorts ACTIEF LOW INPUT (74ACT8244).

Sorry dat ik niet duidelijker maken, ja natuurlijk actief laag ingangen. Niet echt een probleem over pin-compatibiliteit, maar de functie. Zou redden boord ruimte in plaats van te omvormers te gebruiken voor elke input. Zal uitchecken 8244, bedankt.

Ik denk dat het probleem is dat het moeilijk is om een ​​actief lage input te maken zonder een bron van kracht om het apparaat uit te schakelen als de ingang hoog of open circuit. De ULN20xx-serie zijn in principe darlington arrays dus moeten ze basisstroom aan te zetten, werkt het andersom zou een stroombron nodig heeft om ze uit te schakelen en er is niet een beschikbaar zonder het verhogen van de verpakkingsgrootte. Ik deed wat onderzoek en er zijn nogal wat apparaten die actief laag inputs wel te hebben, bijvoorbeeld Sanyo maken de LB1249 en Hitachi maken de HA13408 dat is een 9-kanaal driver. Ze worden verkocht als motor rijders in plaats van voor algemene doeleinden, maar ze doen hetzelfde. Brian.

Dat is nuttige info, hartelijk dank Brian. Ik had gedacht dat het niet te moeilijk te nemen omvormers met zwakke pulldown op de darlington. Het lijkt altijd een beetje vreemd dat apparaten als deze niet meer voorkomen. Aangezien de meeste micro's hebben hun havens hoog gaan tijdens reset, zijn ze weer alles aangesloten op een paar milliseconden te gaan, kan dit niet wenselijk. Er zijn manieren rond dit natuurlijk, maar over het algemeen makkelijker om actief laag te gebruiken indien mogelijk. Natuurlijk zou je een actuele souce nodig heeft, hoeft geen pin compatible met alles echter worden, was ik alleen maar overweegt nieuwe ontwerpen. Mike

Nee, dat is niet wat werd gevraagd. De BA12001 - BA12004 zijn equivalenten van de ULN2001 - ULN2004. Wat GrandAlf is op zoek naar een niet-inverterende versie, een waar de uitgang is het uitvoeren van wanneer de spanning te laag is. Brian.

gebruik 2N3904 met 10K weerstand in serie

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht Geplaatst op 09:43 ---------- Vorige post was op 09 : 41 ---------- </span></span>
kun je gebruik maken van de UDN2981A van Allegro Microsystems of een van de TD62783 serie chips van Toshiba. Deze zijn beide 8-kanaals open-collector drivers in 18-pin-pakketten, in de buurt genoeg identiek in rating en de werking van de ULN2803

Nee! Nog steeds niet wat gewenst is. De query is voor een open collector current sink met hetzelfde vermogen van een ULN2003 maar wel een die is ingeschakeld (zinken huidige) wanneer de spanning te laag is in plaats van bij de ingang hoog is. Met andere woorden: het functioneren als een ULN2003 gevoed door een omvormer. Brian.

Bicolor gemeenschappelijke anode LED's: [url = http://www.lc-led.com/Products/department/27] Bi-color / Tri-color LED lampen [/url]. Dit is slechts de eerste die ik vond. Er moet anderen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back