Waarom is er een inherente diode in de MOSFET symbool?

J

Jebakumar Samuel

Guest
Hoi, Ik moet weten waarom er een inherente diode in de MOSFET symbool. Is het nuttig enkele manier? hoe de diode is gevormd?

Hallo Jebakumar Samuel, Zoals ik herinner me de diode is een artefact van het basisontwerp op de wafer-niveau. Ik denk dat het kost weinig extra inspanning om het te produceren in het apparaat. Ik heb ook een paar pagina's uit een power elektronische boeken, die nuttig kan zijn voor jou. Regards dfullmer

[Quote = Jebakumar Samuel] Hoi, ik moet weten waarom er een inherente diode in de MOSFET symbool. Is het nuttig enkele manier? hoe de diode is gevormd? [/quote] Het is een zogenaamde demping diode, en is er meestal het beschermen van de poort.

Ja dfullmer is goed - het lichaam diode is een intrinsieke eigenschap van de MOSFET. De technische pagina's zijn niet zo duidelijk in erop te wijzen dat het lichaam diode is zeer nuttig in het geval van een half-brug of full-bridge switching circuit rijden in een lading met een bepaalde hoeveelheid van de inductie. Dit is zeer typerend voor servo-motor rijden toepassingen. In de oude dagen voor de MOSFET's, werden BJT hulpmiddelen gebruikt, en de high-speed diodes moesten worden toegevoegd over de collector-to-emitter van de BJT's te beschermen tegen overspanning failue tijdens deadtime als gevolg van hun onvermogen om de huidige gedrag in de omgekeerde richting. Ik adviseer ook de International Rectifier website http://www.irf.com als een goede bron van basisinformatie

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back