Waarom hebben we nodig om ZETTEN RF Signal To baseband signaal??

A

ajay007_bond

Guest
WAAROM moeten we ZETTEN RF Signal To baseband SIGNAL?
Last edited by ajay007_bond op 13 juli 2006 20:53, edited in totaal 1 keer

Aangezien op Als het meer is eenvoudig te filteren een signaal dat is waarom!.

Paul.

Omdat op baseband u niet beschikt over het imago probleem.Wanneer u converteren naar Als je voor het filteren van het beeld-signaal met behulp van een externe SAW-filter (zeer grote en zeer duur).Werken met een ZIFarchitecture is er geen probleem (maar anderen aanwezig, voor istance LO lekkage).Vanuit mijn oogpunt als u naar een ontwerp van de ontvangers zeer stabiel (auto-radio voor istance) moet je converteren naar IF.Als u het ontwerpen van een ontvanger voor cellulaire is het beter om de ZIF-architectuur te gebruiken.

Door

Hoi,

Ik ben nieuw voor communicatie engineering.Is er een goede link of referentie, dat kan mij uitleggen wat r term als RF, IF, Baseband, eigenlijk?Ik hoop voor meer informatie.Bedankt.

Probeer "RF Micro-elektronica" Door Behzad Razavi.of "Magnetron-en RF ontwerp van draadloze systemen" van David M požar.

Een snel antwoord op vraag: De trend in digitale domein is te digitaliseren het RF signaal zo snel mogelijk.We zien meer meerdere bits (> 8 bits) Hoge snelheid ADC (> 2 GHz) op de markt.Ideaal, je moet alleen over een LNA voor de ADC, en na digitalisering, verwerking van de gegevens in het digitale domein.Toegevoegd na 21 seconden:probeer "RF Micro-elektronica" Door Behzad Razavi.of "Magnetron-en RF ontwerp van draadloze systemen" van David M požar.

Een snel antwoord op vraag: De trend in digitale domein is te digitaliseren het RF signaal zo snel mogelijk.We zien meer meerdere bits (> 8 bits) Hoge snelheid ADC (> 2 GHz) op de markt.Ideaal, je moet alleen over een LNA voor de ADC, en na digitalisering, verwerking van de gegevens in het digitale domein.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back