waarom gevouwen cascode versterker heeft een lagere spanning dan cascode?

E

electronics_sky

Guest
Hi there,

Ik heb gedaan een versterker ontwerp met behulp gevouwen cascode configuratie.Ik vond dat de voedingsspanning voor gevouwen cascode is ongeveer 0.6V, maar wanneer dezelfde versterker met behulp van cascode configuratie nodig 1.8V voedingsspanning.

Kan iemand praten over

1.waarom gevouwen cascode nodig VEEL LAGER voedingsspanning dat cascode configuratie?

2.Wat is de minimale voedingsspanning voor een gevouwen cascode en cascode configuratie?hoe de berekening van de minimum spanning?

3.Zijn er voordelen van de keuze NMOS-PMOS of PMOS-NMOS configuratie van gevouwen cascode?

4.Is PMOS bijdragen minder lawaai of enig ander voordeel te brengen in de tweede fase?

Bedankt
blauw

Hoi
1 - omdat er geen staart
2 - hangt af van vele dingen, maar
het is niet goed dat je transistoren werken in sub-drempel
3 - ja, maar het hangt onmany dingen
lawaai, CMFB, volgende fase
4 - als de eerste fase heeft grote winst, maak je geen zorgen over lawaai.

groeten

indien deze versterker werk in verzadiging regio, in theorie, de minimale voedingsspanning van gevouwen cascode versterker is min ((4 * Vds, zat), (Vgs Vds, zat)), en die van telescopische versterker is min ((5 * VDS, zat), (Vgs VDS, zat)).maar gezien de winst-en output swing, de werkelijke voedingsspanning is groter

gingerjiang wrote:

but considering the gain and output swing, the actual supply voltage is larger
indien deze versterker werk in verzadiging regio, in theorie, de minimale voedingsspanning van gevouwen cascode versterker is min ((4 * Vds, zat), (Vgs Vds, zat)), en die van telescopische versterker is min ((5 * VDS, zat), (Vgs VDS, zat)).
maar gezien de winst-en output swing, de werkelijke voedingsspanning is groter

oh, sorry, moet worden max ((4 * Vds, zat), (Vgs Vds, zat)) en (max (5 * Vds, zat), (Vgs Vds, zat))
Ik neem aan dat de transistoren werken in verzadiging regio, en ik ook overwegen de bias circuit met inbegrip van een MOS-mirroring en een diode aangesloten MOS, moet de voedingsspanning maken deze circuits werken goed

gingerjiang wrote:

and max{(5*Vds,sat),(Vgs Vds,sat)}
oh, sorry, moet worden max ((4 * Vds, zat), (Vgs Vds, zat))
en (max (5 * Vds, zat), (Vgs Vds, zat))

Ik neem aan dat de transistoren werken in verzadiging regio, en ik ook overwegen de bias circuit met inbegrip van een MOS-mirroring en een diode aangesloten MOS, moet de voedingsspanning maken deze circuits werken goed

voor max ((4 * Vds, zat), (Vgs Vds, zat)), verwijst zij naar de grotere waarde, bijvoorbeeld, (Vgs Vds, zat) = 0.58V is groter dan 4 * Vds, zat = 0.2 V, dus het is (Vgs Vds, zat), 0.58V.
voor telescopische versterker, in uw situatie, is het resultaat hetzelfde

Hi Gingerjiang,

Kunt u wat uitleg over hoe je de uitdrukking van ((4 * Vds, zat), (Vgs Vds, zat))?

de productie fase van het gevouwen cascode versterker, vier transistors stapel samen, het aanbod nodig is, is 4 * Vds, zat voor hen normaal.gelet op de bias circuit bestaat uit een mirroring MOS en een diode-connceted MOS, de benodigde aanbod Vds, za Vgs.de twee waarde kan zijn niet gelijk, dus we nemen de maximale waarde voor de gehele schakeling werkt goed

FYI, mijn gevouwen cascode is gewoon een simpel gevouwen cascode bestaan uit een NMOS (input) en een PBO (output) met een diod aangesloten NMOS te leveren vertekenende spanning naar input NMOS.Daarom moet ik de uitdrukking op MAX ((1 * Vds, zat), (Vgs Vds, zat))?

Van simulatie voor de input NMOS, mijn Vgs = 0.54V en VDS, zat = 0.04V.Dus heeft mijn maximale voltage is gelijk aan Vgs VDS, zat = 0,54 0,04 = 0.58V?

thanks again ...

Ja, You'r recht

misschien uw circuit verschilt van dat ik denk.U kunt uploaden circuit?

Hoi ik heb mijn bijgevoegde schema.Houdt u advies hoe is de berekening van de maximale voedingsspanning krijgen.Omdat ik de VDD = 0.6V, maar niet kunnen verzinnen dat de reden erachter.

Bedankt.
Last edited by electronics_sky op 18 maart 2007 16:49, edited in totaal 1 keer

inderdaad, uw circuit verschilt van dat ik denk.het is een circuit met betrekking tot RF?Ik ben niet bekend met dit type circuit, sorry.
kijk uit naar het antwoord van anderen

Het is een schematisch LNA.Maar ik denk dat de manier om de spanning te berekenen moet hetzelfde zijn als andere analoge schakelingen.

cascode heeft transistors gestapeld een over anoother, dus behoefte aan meer spanning voor de operatie ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back