Waarom gebruiken we MOSFET en transformator in een sinus omvormer?

W

waqasakram

Guest
Ik doe mijn project over microcontroller gebaseerde sinus omvormer. Ik begin aan gewerkt. De reden om hier te zijn, is dat ik wil mijn project op te starten vanaf het wissen van de basisbegrippen. Ik heb enkele vragen kan elk orgaan geef me de appropeate antwoorden. Q1. Waarom gebruiken we mosfet in onze omvormer. Q2. Waarom gebruiken we transformator in onze omvormer. Q3. Welk type filter die we gebruiken om de de zuivere sinus te krijgen. Ik zal wating voor uw vriendelijke reactie.

Beste vriend Q1: we kunnen gebruik maken van alle statische relais, maar Mosfet is het een van de statische relais die kan werken in hoge stroom Q2: we gebruiken transformator om te zetten van 12v naar 110v of 220v Q3: we gebruiken low pass filter

Beste vriend bedankt voor uw vriendelijkheid. Waarom gebruiken we low-pass filter niet met behulp van hoge paas. Welke micro-controller is geschikt voor dit project.

sorry vriend heb je ooit studeren in elektronische University? als je niet kunt u niet weet wat de signaal uit af Trafo komen met een hoge frequentie, dus we moeten naar low-pass gebruiken om hoge frequentie te snijden. over micro jij en gebruik maken van alle van de micro die je kunt gebruiken, maar we gebruiken PWM aan dit project te creëren

Geachte waqasakram xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx hoe u gonna een Pure sinwave omvormer als ur-project gebouwd, [size = 6] [color = red] MOD: Heb je een bedoeling van het helpen en geen gebruik van dergelijke woorden die iemand pijn gedaan. Plaats geen als je geen antwoord te geven op de Querry maakt niet uit wat de vraag is. [/Color] [/size]

Je moet weten hoe de omvormer werkt. Op systeemniveau aanpak, controller maakt een verwijzing teken golf en probeer het uitgangssignaal zodanig dat het de referentie-golf (offcource met een aantal fouten) te volgen te controleren. Als gevolg van deze fout factor zal de output eruit zien als een golf met Voutput = V1 * sin (2 * pi * f1 * t) + V2 * sin (2 * pi * F1 * t) Waar f1 is uw gewenste frequentie van de zonde golf F1 is uw schakelfrequentie voor inverterr V1 is de grootte van de uitgangsspanning V2 hangt af van hoeveel fout zal er in controller Net plotten deze golfvorm is Excel sheet met volgende paramerters; f1 = 50 Hz F1 = 10kHz V1 = 220 V2 = 5 De dingen zullen dan meer duidelijk voor yuo. Low pass filter wordt gebruikt om deze F1's onderdelen voorkomen

Ik ben het met samnang39. Het lijkt erop dat je geen concepten of kennis over elementaire elektronica hebben. Ik wil u adviseren om een ​​omvormer schema kiezen en hoe de verschillende onderdelen werk te zien. je nodig hebt om te leren over transistor werken, ongeacht BJT of FET. Alleen dan zul je in staat om uit te vinden hoe FET is beter dan BJT. Plus je moet weten wat PWM is en hoe het wordt geproduceerd. Je moet weten hoe micro-controller werkt. en geloof me microcontroller is niet zo gemakkelijk te begrijpen. Op uw huidige niveau van concepten helft van je FYP tijd zal worden verbruikt in te krijgen een goede output van microcontroller. Bottom line: leren de basisprincipes zelf. Niemand zal komen lepel voeden. Google de dingen te lezen je tekst boeken. Als je wilt "begint mijn project uit het opruimen van de basisbegrippen." dan hard werken. PS Kahin zeggen chapa lo aur FYP volledige kar ka mate Hasil kar lo.

Dat is een heel leuk idee Umesh49, ook iam geïnteresseerd in het bouwen van mijn eigen sinus omvormer, maar ik weet niet hoe om te gaan over deze micro controlers cos i nooit proberen iets programmeren van micro controlers, bouw ik gemodificeerde sinus het werkt prima. maar ik echt wil de zuivere sinusgolf de Hoe begin ik met bouwen. bedankt.

kabiru, ik ben geen expert in microprocessor programmering. Ik kan je aanraden als systeem-niveau benadering. U een golfvorm (zo per vorm van gewenste uitgangsspanning) uit DAC poort genereren en deze vergelijken met een hoge frequentie driehoekige golfvorm nodig. Deze blokgolf output komt na vergelijking regelt de schakelpulsen van uw omvormer.

Maar waarom de hoge freq is driehoekige golf niet blokgolf of zuivere sinus?

Het is zeer-2 fundamentele dingen .. je moet verwijzen naar een aantal vermogenselektronica basistekst boek aan dezelfde begrijpen, beter om een ​​gesprek met een aantal van uw vriend die een basiskennis hebben van Power Electronics hebben.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back