Waarom emitter configuratie is altijd en vooral gebruikt in BJT

S

shivram

Guest
waarom emitter configuratie is altijd en vooral gebruikt in BJT .....?

Is het? Ik ben er niet zeker van. Denk aan de miljoenen van de differentiële versterkers die in gebruik zijn (als input podia voor opamps). Ze zijn niets anders dan een combinatie van een gemeenschappelijke collector (drain) en gemeenschappelijke basis (poort).

Bedoel je gemeenschappelijke emitter configuratie? Het is de modus die de hoogste spanning te krijgen biedt

[Quote = snafflekid] Bedoel je gemeenschappelijke emitter configuratie? Het is de modus die de hoogste spanning te krijgen [/quote] geeft denk ik, de gemeenschappelijke basis configuratie heeft een vergelijkbare winst, is het niet?

[Quote = LVW] [quote = snafflekid] Bedoel je gemeenschappelijke emitter configuratie? Het is de modus die de hoogste spanning te krijgen [/quote] geeft denk ik, de gemeenschappelijke basis configuratie een vergelijkbaar te krijgen is, is het niet? [/Quote] Je hebt gelijk. Mijn antwoord was te simpel. De gemeenschappelijke emitter heeft ook hoge ingangsimpedantie, zodat het niet laadt het ingangssignaal. De gemeenschappelijke basis is een lage ingangsimpedantie. Wanneer u een gemeenschappelijke emitter podium te gebruiken en te volgen met een gemeenschappelijke basis, je hebt een cascode en dat is hoe gemeenschappelijke basis vaak wordt gebruikt.

gemeenschappelijke emitter config.provides zowel spanning als stroom te krijgen

Vbe fungeren als referentie volage based switching. 0V-ingang uitgangen hi en + 0,7 V en boven de lage-uitgangen logische toestand. Fungeert tevens als omvormer. deze basis emiter diode forward bias spanning geeft een goede controle voor stuurspanning reqirements met betrekking tot de grond.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back