Waarom de wafers worden altijd rond?

S

sharas

Guest
Waarom heeft de IC-industrie produceren ronde wafels en niet een andere vorm?

wafers worden geteeld met behulp van de czochkralski proces .... waar een zaad kristal wordt gebruikt om een enkel groot ingots van Si groeien ongeveer 20 cm in diameter, en zelfs 1 meter lang

hi, in czochkralski proces dat we kunnen groeien kristallen van elke vorm ... Eigenlijk hangt af van het zuiver silicium zaadkristal we duik in de smelt ... het we dip cilindrische zaadkristal krijgen we cilindrische ingots ... als we dip rechthoekige zaad kristal krijgen we ... rechthoekige bar van kristal ... nu commin to ur vraag over de rondheid van de wafers ... Zijn eenvoudige, dat voor een bepaalde kristalvorm ... ronde vorm van de makkelijkste stappen voor directe validatie graag .. polijsten kristal, ingots in plakken snijden en anderen heeft ... zodra de wafers worden gemaakt .. ze kunnen in elke gewenste vorm ... dependin op hun gebruik ... Ik hoop dat dit heeft geholpen u!! Klik op mij geholpen! als dit heeft geholpen u. ... gelukkig leren ...

omdat de wafers gaan door veel van de verwerking en com ein caontact met kwarts boten, kunststof dragers, dump transfers enz. zij gevoelig zijn voor schade aan de randen .... een rechthoekige wafer is gebonden aan deze spanning ongelijk te verdelen en kan de wafer veroorzaken te breken, zodat het bijna altijd een ronde wafer tot stress en breuk te verminderen .... zolang het vlakke is het lappen, polijsten etc. gewoon veel fepend op ronde / rechthoekige

zijn yaar abishek, ur eigenlijk weggaan van ur eerste statement ... en vertellen weer hetzelfde ding dat ik heb gezegd ... u misschien niet opgevallen dat ik "polijsten kristal, ingots snijden en andere processen" geschreven ... commin om wafer breuk ... een slechte wafer is slechts enkele honderd micron dik ... het kan een maximale schade hebben aan de rooster ... hoe kan breken??

schade aan het rooster of met kristalstructuur is zo goed als gebroken .... silicium in fab laboratoria moet worden perfect ..... en polijsten, leppen doesnt afhankelijk van de vorm van wafer ..... afgeronde rand is de beste .... geef me wat links over hoe rechthoekige wafels zijn fabbed .... Misschien ur recht, maar ik havent sen enige tot nu toe ................

ja de reson waarom ze zijn rond is omdat het makkelijker om de siliconen op die manier, en de wqay de siliconen vormen.

silicium ingots worden gekweekt uit een enkele kristal materiaal door een proces genaamd Czochralski METHODE. in deze een zaad kristal is neergelaten in een gesmolten materiaal en een constante rotatie wordt uitgevoerd. op het zaad kristal silicium ingots zijn gevormd, die toevallig in cilindrische shape.The vorm van de goudstaaf wordt bepaald door een combinatie van de neiging van de doorsnede van een veelhoekige vorm te wijten aan de kristalstructuur en de invloed van oppervlaktespanning waarbij men ervan uitgaat moedigt een cirkelvormige doorsnede.

De reden is de czchralski proces. Wilt u meer informatie over dit proces, dan kunt u dit boek leest. Elektronica door Boylestad

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back