Waarom de meeste van de antenne-ingang heeft een impedantie van 50 Ohm

S

sugart

Guest
Momenteel ben ik het ontwerpen van een bowtie antenne met behulp ansoft hfss voor mijn laatste jaar project.Kan iemand me helpen om uit te leggen waarom doet het grootste deel van de antenne-ingang heeft een impedantie van 50ohm.Is 50ohm overwegen als een effectieve impedantie matching? Zo ja, waarom?

Het is omdat de standaard coax impedantie in RF & MW 50Ω, en ook vrijwel alle test & meetinstrumenten gebruikt deze referentie impedantie, ook tal van apparaten en schakelingen worden afgestemd op 50Ω.

50Ω werd gekozen voor coax als een afruil voor zowel TX en RX operatie.Door het optimaliseren van de coax grootte, 2 optimale waarden werden verkregen:
-
Ca. 37 Ohm voor maximaal vermogen behandeling;
- Circa 76 ohm voor minimumverzwakking.
50Ω is een tradeof tussen de twee.

Wanneer slechts opvang nodig is, of een laag vermogen, 75Ω wordt gebruikt - TV, telecom en de oude analoge lijnen.

Hoi,
Het antwoord op uw vraag was echt good.But als je de voorkeur geeft lezing over het meer duidelijk, u bezoek aan microwaves101.com.Its een uitstekende website om te weten over alle proefschriften dingen in een veel betere manier.

SAntom

sugart,
Zie http://www.edn.com/article/CA47191.html.Het
is een artikel van Howard Johnson genaamd "Waarom 50 ohm?".Het verscheen in de kwestie van 9.14.2000 EDN magazine.Het heeft een mooie verklaring waarom 50 ohm wordt gebruikt voor PCB sporen alsmede coaxiale kabels.
Groeten,
Kral

bcoz coax is 50 Ohm weerstand, als we op een andere plaats impedantie van 50 Ohm, we geconfronteerd met enkele reflectie

tanx stuurlieden voor alle antwoorden ur ... it really me veel geholpen

Eugen_E schreef:

Het is omdat de standaard coax impedantie in RF & MW 50Ω, en ook vrijwel alle test & meetinstrumenten gebruikt deze referentie impedantie, ook tal van apparaten en schakelingen worden afgestemd op 50Ω.50Ω werd gekozen voor coax als een afruil voor zowel TX en RX operatie.
Door het optimaliseren van de coax grootte, 2 optimale waarden werden verkregen:

- Ca. 37 Ohm voor maximaal vermogen behandeling;

- Circa 76 ohm voor minimumverzwakking.

50Ω is een tradeof tussen de twee.Wanneer slechts opvang nodig is, of een laag vermogen, 75Ω wordt gebruikt - TV, telecom en de oude analoge lijnen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back