Waarom data-oproep dosn't complet??

B

basemgergawy

Guest
Ik gebruik GSM mobiele telefoon Sony-Ericsson W800 en sluit deze aan op mijn PC.

i oprichting van een gesprek met behulp van ATD commando

Toen ik de oproep commando ATDxxxxxxxxxxx gebruik; "met puntkomma" het gesprek goed is ingesteld, maar wanneer ik de puntkomma data-oproep om te beginnen heb ik het antwoord "NO CARRIER"

wat is de fout ?????

is de data-oproep behoeften activering van de exploitant ???????

Definetely.Als uw GSM-exploitant niet geactiveerd voor u de CSD optie, zal u niet in staat zijn om data-oproepen uit te voeren.Hetzelfde geldt voor GPRS.

/ pisoiu

Many thanks pisoiu

maar wat dosis CSD betekent????

en uitgaande thet de CSD is geactiveerd, moet ik elke parameter configureren in de telefoon of gebruik geen opdrachten voor ATD?

Mijn laatste vraag ....Als ik het goed aangesloten en krijg het antwoord <connected>, hoe ik een pakket van gegevens kan sturen ", dwz byte" aan de andere telefoon????Bedankt againg

De CSD-verbinding is als een vaste verbinding tussen modems.Zo kunt u kiezen uit de GSM-telefoon op een telefoonnummer waar een vaste modem is luisteren, en als je antwoord met, zal de verbinding tot stand.Nadat de verbinding is gemaakt, wordt uw GSM-modem zal zeer waarschijnlijk zullen reageren met "CONNECT" bericht (of met zijn numerieke equivalent), dan kunt u uitvoeren overdracht van gegevens via de seriële poort.U kunt zien op de hardware signalen naar de toestand van de verbinding bekijken (ex. DCD lijn signaal wanneer uw verbinding actief is als deze optie is geconfigureerd met AT commando's - kijk maar naar datasheet van de modem) en het is raadzaam om flow control te gebruiken tijdens de overdrachten, om te voorkomen dat gegevens verloren gaan als gevolg van de verbinding prestaties.Waarschijnlijk, wanneer uw verbinding is gedaald, ontvangt u een bericht op de seriële poort, en de DCD lijn inactief geworden.De overdracht door middel van deze methode zijn ruwe overdrachten, geen pakket ontvangen methode wordt toegepast, geen acknowlergements over data-overdracht, helemaal niets.
Voor zover ik weet (maar ik ben niet 100% zeker), zijn er geen speciale parameters die moeten worden ingesteld om de CSD-verbindingen te maken, maar de mogelijkheid moet worden geactiveerd door uw GSM-provider.
Als u wilt betrouwbare overdracht van gegevens te maken, is het raadzaam om GPRS-overdrachten, bijna alle GSM-GPRS-modems zijn in staat gebruik.Ook zijn de CSD data-oproepen belast per minuut, maar GPRS-verbindingen worden belast per hoeveelheid van de overgedragen informatie.

/ pisoiu

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back