Waarom condensator met DC-motoren?

A

Ahmed Osama

Guest
Dear All

Nu heb ik altijd lees op veel plaatsen Condensatoren voorkomen dat vonken zodat ze ergens zijn aangesloten op de ingangen van de DC-motoren te voorkomen dat de kleine vonken happend erin?

is het waar?en wat is de theorie naast dat??

bedankt alle

Ik heb niet gehoord zoiets in DC motor, waar net als in AC motor, het is gebruikt voor de kick start de richting van de motor, hetzij klok / anti klok.

De continue schakelen van spoelen in de motor zou produceren allerlei korte hoge frequentie stromen pols.De condensator in de buurt van de motor zal nakomen en leveren wat energie om deze pulsen te voldoen, zodat ze niet hoeven te trekken door de huidige lange (inductief) kabels, met allerlei soorten van de uitgestraalde ruis als gevolg.

Vergeet niet dat de spanning over een spoel of een spoel is
L * di / dt.Daarom is een snelle verandering stroom door een spoel zal grote spanningspieken te produceren.In een motor, het anker heeft vele sets van wikkelingen, elke set is energiek op zijn beurt van de borstels.Zoals de borstels schakelen tussen een eerder energiek paar en de volgende sequentiële VN-energized een, een grote spanning wordt gegenereerd op de een energiek.Hierdoor vonken aan de borstels.Deze bogen hebben een hoge frequentie ringen die storingen kan veroorzaken wanneer ze straalde de motor leidt.De condensator op de motor de neiging te onderdrukken.

U kunt experimenteren met een AM-radio en een kleine motor om het effect.

@ banjo
Quote:

U kunt experimenteren met een AM-radio en een kleine motor om het effect

Laat me uitleggen in iets meer detail.AM-radio gebruikt, natuurlijk amplitudemodulatie.Dit is zeer gevoelig voor ruis.Neem een AM-radio en af te stemmen op een rustige plek waar geen station is de omroep.Nu houd de motor in de buurt van de radio en zet hem aan.De motor geluid zal worden gehoord over de radio.Verplaats de motor weg en het lawaai zullen vervagen.Bevestig de motor met lange draden en geluidsoverlast zal erger worden.
De AM-radio geeft een ruwe auditieve rf analyzer.Deze truc is jaren gebruikt als een eenvoudige test.Als werkt voor alle soorten van RF tuning die binnen bereik van de radio's.Het idee is om de radio en motor plaats op een vaste afstand bekend om ruis veroorzaken op de radio.Voeg vervolgens een condensator op de motor en noteer of het geluidsniveau verandert.Varieer de condensator waarde om te zien waar de grote daling optreedt.

Een ander voorbeeld, neem uw TV-afstandsbediening en plaats deze naast een AM-radio.Druk op een knop op de afstandsbediening en de radio zal tsjilpen.Het is reageren op de RF-veld gegenereerd door de verzendende afstandsbediening.Vele malen heb ik deze truc om tv afstandsbedieningen repareren zonder tv van de klant in de winkel.Eerst geverifieerd ik dat de afstandsbediening zakte de AM-radio-test.Toen ik aansluitingen gecontroleerd, gereinigd de knoppen, etc totdat de test zou passeren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back