Waarom bronweerstand?

B

Bhanumurthy

Guest
Hoi,
Kan iemand uitleggen waarom we blijven een bron weerstand aan de ingang van een pn junctie diode of transistor? Eigenlijk wat ik bedoel is, voor ex., Wanneer wij gebruik van een batterij er moet geen weerstand tegen het (hopen dat het wordt begrepen ). Maar we blijven een bron weerstand zoals verteld earlier.But Ik denk dat we deze uitnodiging als een beperking van de huidige weerstand in plaats van de bron resistance.But de meeste studieboeken noemen het door deze laatste name.Am ik gelijk?
Groeten
Bhanumurthy.

ja het is een beperking van de stroom naar de componenten.Als u wilt dat ik meer specifiek kiezen een circuit aan het werk op.
Opmerking U kunt zelfs proberen electroics websites met handleidingen over transistors ....

Hoi
http://www.facstaff.bucknell.edu/mastascu/elessonsHTML/Resist/Resist1.html
U gaat naar deze website

U zult begrijpen dat Waarom we gebruiken weerstanden?

Kunt u een voorbeeld geven, waar een serie weerstand aangesloten tussen een spanningsbron en een halfgeleider apparaat heet bronweerstand?Ik ben niet op de hoogte van de huidige beperking van weerstanden meestal genoemd bron weerstand.

Een bron heeft in het algemeen een interne impedantie respectievelijk kan een serie weerstand ingebouwd, bijvoorbeeld de 50 ohm impedantie van een signaal generator.Dat is duidelijk een bron weerstand, kan het ook gebruikt voor de huidige beperking.Maar een extra weerstand bij de lading niet correct zou worden genoemd als bron weerstand.

In een gelijkwaardige circuit kan je samenvatten alle impedanties buiten het apparaat als een bron respectievelijk belastingsweerstand.Maar dit zou alleen maar een beschrijving van de bestaande circuit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back