Vriendelijk uitleggen me waarheidstabel van Half subtractor en Full subtractor

M

moonnightingale

Guest
Ik begrijp adders, maar ik ben verward met subtractors vriendelijk mij uit te leggen als ik was niet duidelijk uit wikipedia bestand is atatched

Hoi, door de blikken van het: lenen is ingesteld wanneer het antwoord negatief verschil wordt ingesteld wanneer de grootte van het verschil is 1. A 0 D (verschil) en een 1 B (Leen) betekent -2. 0-1 = -1 D = 1, B = 1 0 - 0 - 1 = -1 D = 1, B = 1 0 - 1 - 0 = -1 0 - 1 - 1 = -2 D = 0, B = 1 1 - 0 - 0 = 1 D = 1, B = 0

Hi, door de blikken van het: lenen wordt ingesteld als het antwoord negatief verschil wordt ingesteld wanneer de grootte van het verschil is 1. A 0 D (verschil) en een 1 B (Leen) betekent -2. 0-1 = -1 D = 1, B = 1 0 - 0 - 1 = -1 D = 1, B = 1 0 - 1 - 0 = -1 0 - 1 - 1 = -2 D = 0, B = 1 1 - 0 - 0 = 1 D = 1, B = 0
Ok prima antwoord, maar een laatste vraag wat is de reden voor de 0 -1 -1 = D = 0 en B = 1. B dienen te worden 1 dat is duidelijk, maar waarom de D is 0 wanneer het verschil is [SIZE = "4"] [COLOR = "red"] -2 [/color] [/SIZE] wat is logica voor dat

Hallo, Je hoeft alleen maar twee bits te coderen drie 1-bit getallen worden afgetrokken. Mogelijke uitkomsten van de subtractie zijn 0, 1, -1, -2. DB Betekenis 00 verschil is 0 10 verschil is een positief verschil is een 11 een negatief een 01 verschil negatief is 2 De enige keer dat je een 0 voor verschil krijgen en een 1 voor lenen is wanneer je antwoord -2 is. Btw, een goede manier om ondertekend rekenkunde te doen is met twee-complement-voorstellingen, net zoals in de algebra (3-4 = 3 + -4) is het makkelijker om toevoegingen uit te voeren dan aftrekken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back