Vreemd gedrag van char LCD 4-bit

S

Scoe

Guest
I dont have idee wat er gaande is met deze lib, maar soms werkt fantastisch, en nu i cant get it working ...Ik krijg iets op het scherm (een aantal willekeurige tekens)

Code:

# include <avr/io.h>

# include <util/delay.h>

# include "char_lcd2.h"

//------------------------------------------------ -----------------------

void init (void)

(

lcd_init ();

lcd_clrscr ();

lcd_writeString ( "Test", 1);

)

int main (void)

(

init ();while (1) (

lcd_writeString ( "Mujo", 2);

_delay_ms (1000);

)

)

Timing speelt een grote rol in char lcd-interface

in initilization fase 20ms, vier 5ms timing is onvoldoende als mijn geheugen correct is

Check out de technische fiche voor de juiste timings

Nandhu

Datasheet staat dat men moet wachten 15ms of meer voor lcd aan de macht op, dan na de eerste 4-bits init commando een andere 4ms of meer.Voor andere init commando is 40us als ik mij goed herinner ...Ik dacht lcd-controller is dat niet gevoelig wachten tijd dus ik 5ms zetten voor het geval dat ..Ik probeerde zonder wachttijd voor de laatste 3 commando's, maar met hetzelfde resultaat.

BTW wat lcd en micro u gebruikt?

Quote:Ik probeerde zonder wachttijd voor de laatste 3 commando's, maar met hetzelfde resultaat.

Zonder kennis van de hardware-platform en route informatie, is het moeilijk om de golfvormen gegenereerd door uw code te voorspellen.Sommige details lijken me twijfelachtig, bijv.
Code:

ENBL_PORT & = ~ _BV (E_PIN);

Ik gebruik ET-Base AVR boord die gebaseerd is Atmega128 met 16MHz klok.Het heeft LCD-connector voor 4bit operatie.LCD is 2x16 char Ik ging ervan uit dat het HD44780 compatibele LCD.

LCD-connector getoond op schema ...
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Ik loste het mysterie ..Ik veranderde weinig dingen in lib, en nu werkt prima ...

Hier is de bijgewerkte versie, als iemand het nodig heeft ...
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back