Vragen over ULN2003

G

gameelgamal

Guest
Hallo Ik wil ULN2003 gebruiken om een ​​kleine stappenmotor drive, en ik heb enkele vragen 1) Wat moet ik doen withe COM pin (pin nummer 9), Laat het drijvende of sluit hem aan op de voedingsspanning van de motor?? 2) Ik zal een mirocontroller gebruiken, Is het juist om de μc rechtstreeks aansluiten op de IP-adressen van de ULN2003, Met andere woorden, de uitgangsstroom van de μc kan ULN2003 goed rijden? 3) Ik vond deze nota in de datasheet [color = red] "De collector-current rating van een Darlington paar is 500 mA. The Darlington paren kunnen parallel voor hogere stroom capaciteit [/ i ]."[/color] Hoe kan ik dat doen??

COM pin moet worden aangesloten op de voeding. Ja, u kunt aansluiten microcontroller pin direct naar ULN. Als u wilt collector stroom te verhogen kunt u verbinding 2-ingang pin (ULN) samen op dezelfde pin aan de UC en de collector pennen (ULN) hetzelfde bij elkaar.

The Darlington paren kunnen parallel voor hogere stroom capaciteit [/ i ]."[/color] Hoe kan ik dat doen ????
- Gebruik MOSFET om grote motoren rijden. Voor kleine Stepp motor, 500 mA is perfect.

yah ik ook .... deze pin is zeer gebruik volledig b / c het intern verzamelaar van alle uitvoer tarnsistors te sluiten op de anode van de diodes ...... (Zie data sheet). Kortom u dont behoefte aan een externe diode accros een inductieve belasting te onderdrukken terug EMF zoals we doen als we controle rellays of mottrors via transistros.

Volgens de bijgevoegde foto, kunt u uitleggen in meer detials wat is de functie van COM pin

[Quote = funnynypd] Stuur een isolatie voor motor rijden. [/Quote] Kun je me een paar ideeën??

[Quote = gameelgamal] Volgens de bijgevoegde foto, kunt u uitleggen in meer detials wat is de functie van COM-pin [/quote] Hi, Meestal zie je Sluit het ene uiteinde van de spoelen van een stappenmotor met de uitgangen van de driver IC ( OUT1-OUT7), toch? Meestal is de andere kant van de spoelen is aangesloten op de positieve leveren, toch? Nu als u verbinding maakt met de COMMON vrijloop DIODES ook PIN aan de positieve voeding, dan heb je gewoon alle aangesloten de ingebouwde vrijloop diodes als ze nodig zijn om de IC te beschermen tegen spanningspieken komen terug van de motor spoelen bij het overschakelen af, ok? Dus door het aansluiten van de COM aan de positieve voedingsspanning waar alle andere uiteinden van de motor spoelen ook zijn aangesloten, heeft u gewoon plaatste de ingebouwde diodes in parallel met de motor spoelen en de diodes zal het IC te beschermen. unkarc PS: als je leest lid "drbizzarow" en "cristi7521" antwoorden hierboven, ze verwees ook naar de diodes 'rol en de verbinding.

[Quote = gameelgamal] [quote = funnynypd] Stuur een isolatie voor motor rijden. [/Quote] Kun je me een aantal ideeën ???[/quote] Ik durf te wedden dat het optische isolatie of een isolatie chip van TI. Ook ULN2003 is vooral bedoeld om relais rijden.

Te rijden van de spoel type lading, zou het goed zijn om wat isolatie tussen de micro en de belasting hebben.

bedankt dat is zijn geef me grote benifts.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht toegevoegd om 16:30 ---------- Vorige post was op 16:30 ----------</span></span>
thats it mijn project over uln2804

Ik ga akkoord met het ontwerp. Dit was een zeer correcte uitspraak

Kan ik de input pin van ULN2003 naar de haven pen van MSP430FG4618? zal er elke huidige mismatch? Ook moet ik gebruiken een beveiligingscircuit om mijn MSP430 onderzoekers board te beschermen?

ULN2003 slechts een paar mA-uitgang van uw behoeften, heeft het interne weerstand aan de ingang (2k7) om de huidige limiet en is klaar om gebruikt te worden voor de input ongeveer 5v, als je MCU in staat is om dat dan heb je geen probleem hebt. Alex

wat precies do u bedoelt met "het had inwendige weerstand (2k7) om de huidige limiet"? Ik ben van plan om de MSP430FG4618 te gebruiken om een ​​12V stappenmotor controle door middel van een ULN2003 ... dont want de onderzoekers raad van bestuur om uiteindelijk te worden gebakken .... zo kan ik een verbinding het direct?

"Had" zou moeten zijn "heeft", de interne schema ULN2003 controleren, heeft het zeven etappes als deze, een voor elke ingang. De stroom wordt al beperkt door die weerstand, hoeft u niet een externe basis weerstand zoals in een discrete transistor. View attachment 53968 Alex

Ik veronderstel dat je MCU is het werken met 3V voeding, in dat geval de 2k7 zal trekken over de 3V-1v (min verzadiging spanning) = 2v/2700 = 0.7mA, Uw MCU kan veel meer dan dat de huidige te geven, check pagina 34 van de Datasheet http://www.ti.com/lit/gpn/msp430fg4618 Alex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back